TRDizin:
ORTAOKUL MÜZİK ÖG?RETİMİ PROGRAMI KAZANIMLARININ BLOOM TAKSONOMİSİ ÇERÇEVESİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı ortaög?retim Müzik Dersi 5. 6. 7. ve 8. sınıfların ög?retim programı kazanımlarının, Bloom taksonomisine bag?lı olarak yapılandırmacı ög?renme kuramına uygunlug?unu inceleyebilmektir. Bu çalışma yapılırken öncelikle yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili literatür incelenerek, yapılandırmacı anlayışı temele alan bir ög?retim programının hedeflerinin sahip olması gereken ilkeler belirlenmiştir. Kazanımların uygunlug?unun incelenmesinde, belirlenen 4 ilke temel kriter olarak kabul edilmiştir. Araştırmada 5. 6. 7. ve 8. sınıf Müzik Dersi Ög?retim Programının tüm kazanımları öncelikle bilişsel, duyuşsal ve devinişsel açıdan incelenmiş ve belirlenen 4 ilke çerçevesinde deg?erlendirilmiştir. Bulgular ög?renme alanları ile birlikte sunulmuş; 2. ilkedeki bulgular da bilişsel alanda frekans, yüzde tabloları ile verilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda ög?retim programı kazanımlarının genel olarak yapılandırmacı yaklaşım ilkelerine uygun olarak düzenlenmedig?i sonucuna varılmıştır. İlkög?retim Müzik dersi Ög?retim Programı kazanımlarının yapılandırmacı yaklaşım ilkelerine uygun bir hale getirilmesi için deg?işiklikler yapılması dog?rultusunda önerilerde bulunulmuştur.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Akarsu, S. (2017). ORTAOKUL MÜZİK ÖG?RETİMİ PROGRAMI KAZANIMLARININ BLOOM TAKSONOMİSİ ÇERÇEVESİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 0(39), 152-170

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals