TRDizin:
Problems Posed by Prospective Elementary Mathematics Teachers in the Concept of Functions: An Analysis Based on SOLO Taxonomy

dc.contributor.authorAbdullah Çağrı BİBER
dc.contributor.authorLutfi İNCİKABI
dc.date.accessioned2023-04-14T23:14:46Z
dc.date.available2023-04-14T23:14:46Z
dc.date.issued2016-04-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının fonksiyonlar kavramı ile ilgili kurdukları problemlerin analizini SOLO taksonomisine göre yapmaktır. Çalışmada kullanılan yöntem durum çalışmasıdır. Çalışmanın katılımcıları 67 ilköğretim matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, ilköğretim matematik öğretmenlerinin fonksiyon konusuna ait bilgileri uygun öğretim yöntemlerinin kullanılması ile gelişime açıktır. Ayrıca, öğretmen adaylarının bilgi seviyeleri çoğunlukla tek yönlü, çok yönlü ve ilişkisel yapı seviyelerinde iken soyutlanmış yapı seviyesinde bilgiye sahip olan çok az öğretmen adayı olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçları sınıf için öğretim faaliyetlerinde kurdukları problemlerin öğrenciler için model oluşturacak olan öğretmen adaylarının fonksiyonlarla ilgili kavramsal eksikliklerinin giderilmesi gerekliliğine işaret etmektedir
dc.identifier.citationBi̇ber, A., İnci̇kabi, L. (2016). Problems Posed by Prospective Elementary Mathematics Teachers in the Concept of Functions: An Analysis Based on SOLO Taxonomy. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 796-809
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1306-7850
dc.identifier.endpage809
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage796
dc.identifier.trdizin216428
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/216428/problems-posed-by-prospective-elementary-mathematics-teachers-in-the-concept-of-functions-an-analysis-based-on-solo-taxonomy
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8156
dc.identifier.volume12
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleProblems Posed by Prospective Elementary Mathematics Teachers in the Concept of Functions: An Analysis Based on SOLO Taxonomy
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files