TRDizin: Problems Posed by Prospective Elementary Mathematics Teachers in the Concept of Functions: An Analysis Based on SOLO Taxonomy
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının fonksiyonlar kavramı ile ilgili kurdukları problemlerin analizini SOLO taksonomisine göre yapmaktır. Çalışmada kullanılan yöntem durum çalışmasıdır. Çalışmanın katılımcıları 67 ilköğretim matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, ilköğretim matematik öğretmenlerinin fonksiyon konusuna ait bilgileri uygun öğretim yöntemlerinin kullanılması ile gelişime açıktır. Ayrıca, öğretmen adaylarının bilgi seviyeleri çoğunlukla tek yönlü, çok yönlü ve ilişkisel yapı seviyelerinde iken soyutlanmış yapı seviyesinde bilgiye sahip olan çok az öğretmen adayı olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçları sınıf için öğretim faaliyetlerinde kurdukları problemlerin öğrenciler için model oluşturacak olan öğretmen adaylarının fonksiyonlarla ilgili kavramsal eksikliklerinin giderilmesi gerekliliğine işaret etmektedir
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Bi̇ber, A., İnci̇kabi, L. (2016). Problems Posed by Prospective Elementary Mathematics Teachers in the Concept of Functions: An Analysis Based on SOLO Taxonomy. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 796-809
