TRDizin:
Öğretmen Adaylarının “Çevre Duyarlılığı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları

dc.contributor.authorAdem YILMAZ
dc.contributor.authorErkan YANARATEŞ
dc.date.accessioned2023-04-14T21:31:21Z
dc.date.available2023-04-14T21:31:21Z
dc.date.issued2020-04-01
dc.description.abstract21. yüzyıldaki bilimsel ve teknolojik gelişmeler beraberinde birçok yeniliği ve kolaylığı getirmişolmasına rağmen insanlar için birtakım olumsuzlukları da getirmektedir. Sanayileşmeninhızlanması, tüketim ve üretimin artması doğal olarak çevresel atıkların ve çevre kirliliğinin deartmasına neden olmaktadır. Bu noktada doğanın korunması ve sürdürülebilirliğinsağlanabilmesi amacıyla çevre duyarlılığı (hassasiyeti) konusuna önem verilmesi gerekmektedir.Bu çalışmada çevre duyarlılığı kavramına yönelik olarak öğretmen adaylarının metaforik algılarıbelirlenmiştir. Araştırma sürecinde nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim (fenomenoloji)deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini fen bilgisi, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenliğibölümünde okuyan 217 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplanırken öğretmenadaylarının “Çevre duyarlılığı…….gibidir/benzer. Çünkü…..” cümlesini tamamlamalarıistenilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde öğretmen adaylarının 7 alt kategoride 104 farklımetafor geliştirdiği belirlenmiştir. Bunlar arasında temiz ev, geleceği düşünmek, hayatıönemsemek, ayna, bilinçli davranmak ve duyarlı olmak en sık kullanılan metaforlar olmuştur.Kişilik özellikleri ve davranış unsuru kategorisi ise en çok metaforun oluşturulduğu kategoriolarak belirlenmiştir.
dc.identifier.citationYilmaz, A., Yanarateş, E. (2020). Öğretmen Adaylarının “Çevre Duyarlılığı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1019-1050
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage1050
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1019
dc.identifier.trdizin428342
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/428342/ogretmen-adaylarinin-cevre-duyarliligi-kavramina-yonelik-metaforik-algilari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7003
dc.identifier.volume40
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofGazi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmen Adaylarının “Çevre Duyarlılığı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files