TRDizin: Öğretmen Adaylarının “Çevre Duyarlılığı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
0
Total Downloads
0
Abstract
21. yüzyıldaki bilimsel ve teknolojik gelişmeler beraberinde birçok yeniliği ve kolaylığı getirmişolmasına rağmen insanlar için birtakım olumsuzlukları da getirmektedir. Sanayileşmeninhızlanması, tüketim ve üretimin artması doğal olarak çevresel atıkların ve çevre kirliliğinin deartmasına neden olmaktadır. Bu noktada doğanın korunması ve sürdürülebilirliğinsağlanabilmesi amacıyla çevre duyarlılığı (hassasiyeti) konusuna önem verilmesi gerekmektedir.Bu çalışmada çevre duyarlılığı kavramına yönelik olarak öğretmen adaylarının metaforik algılarıbelirlenmiştir. Araştırma sürecinde nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim (fenomenoloji)deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini fen bilgisi, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenliğibölümünde okuyan 217 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplanırken öğretmenadaylarının “Çevre duyarlılığı…….gibidir/benzer. Çünkü…..” cümlesini tamamlamalarıistenilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde öğretmen adaylarının 7 alt kategoride 104 farklımetafor geliştirdiği belirlenmiştir. Bunlar arasında temiz ev, geleceği düşünmek, hayatıönemsemek, ayna, bilinçli davranmak ve duyarlı olmak en sık kullanılan metaforlar olmuştur.Kişilik özellikleri ve davranış unsuru kategorisi ise en çok metaforun oluşturulduğu kategoriolarak belirlenmiştir.
Date
2020-04-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Yilmaz, A., Yanarateş, E. (2020). Öğretmen Adaylarının “Çevre Duyarlılığı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1019-1050