TRDizin:
Öğretmen Adaylarının “Çevre Duyarlılığı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

RESEARCH

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

0

Total Downloads

0

Abstract

21. yüzyıldaki bilimsel ve teknolojik gelişmeler beraberinde birçok yeniliği ve kolaylığı getirmişolmasına rağmen insanlar için birtakım olumsuzlukları da getirmektedir. Sanayileşmeninhızlanması, tüketim ve üretimin artması doğal olarak çevresel atıkların ve çevre kirliliğinin deartmasına neden olmaktadır. Bu noktada doğanın korunması ve sürdürülebilirliğinsağlanabilmesi amacıyla çevre duyarlılığı (hassasiyeti) konusuna önem verilmesi gerekmektedir.Bu çalışmada çevre duyarlılığı kavramına yönelik olarak öğretmen adaylarının metaforik algılarıbelirlenmiştir. Araştırma sürecinde nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim (fenomenoloji)deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini fen bilgisi, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenliğibölümünde okuyan 217 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplanırken öğretmenadaylarının “Çevre duyarlılığı…….gibidir/benzer. Çünkü…..” cümlesini tamamlamalarıistenilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde öğretmen adaylarının 7 alt kategoride 104 farklımetafor geliştirdiği belirlenmiştir. Bunlar arasında temiz ev, geleceği düşünmek, hayatıönemsemek, ayna, bilinçli davranmak ve duyarlı olmak en sık kullanılan metaforlar olmuştur.Kişilik özellikleri ve davranış unsuru kategorisi ise en çok metaforun oluşturulduğu kategoriolarak belirlenmiştir.

Date

2020-04-01

Publisher

Description

Keywords

Citation

Yilmaz, A., Yanarateş, E. (2020). Öğretmen Adaylarının “Çevre Duyarlılığı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1019-1050