TRDizin:
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışları

dc.contributor.authorEda Erdaş KARTAL
dc.contributor.authorEzgi ADA
dc.date.accessioned2023-04-14T22:55:42Z
dc.date.available2023-04-14T22:55:42Z
dc.date.issued2018-06-01
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının bilimin doğasıhakkındaki mevcut anlayışlarının ortaya koyulmasıamaçlanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılındaKastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul ÖncesiÖğretmenliği programı 4.sınıfta okuyan 94 öğretmen adayıkatılmıştır. Veriler Bilimin Doğası Hakkında Görüşler Anketi-Form C (VNOS-C) ile elde edilmiştir. Araştırma nitel bir araştırmaolup, verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Veriler belirlenen 8 tema (bilimsel bilginin değişebilirliği, bilimselyöntem, bilimde deneysellik, bilimsel teori ve kanunların yapısı,bilimde subjektiflik, bilimde gözlem, çıkarım ve teorik kabuller,bilimde yaratıcılık ve hayal gücü, bilim ve toplum ilişkisi)doğrultusunda analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının her birininbelirlenen temalar ile ilgili görüşleri çeşitli fen eğitimi reformbildirilerinde ve araştırmalarında ortak olarak kabul görmüşkriterler dikkate alınarak, “naif”, “eklektik” ve “bilinçli (bilgili)”şeklinde gruplandırılmıştır. Araştırma bulguları okul öncesiöğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun bilimin doğasıhakkında yetersiz bilgiye ve çeşitli kavram yanılgılarına sahipolduklarını ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının bilimindoğası ve bilimsel bilginin özellikleri konusundaki mevcutkavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir. Bu amaçla okulöncesi öğretmen ve öğretmen adaylarına uygun mesleki gelişimolanaklarının sağlanmasının, öğretmenlerin bilimin doğası vebilimsel bilginin özellikleri ile ilgili yeterli düzeyde bir anlayışgeliştirmelerini sağlayabileceği düşünülmektedir.
dc.identifier.citationErdaş Kartal, E., Ada, E. (2018). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışları. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(1), 84-101
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2147-1606
dc.identifier.endpage101
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage84
dc.identifier.trdizin294514
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/294514/okul-oncesi-ogretmen-adaylarinin-bilimin-dogasi-hakkindaki-anlayislari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7861
dc.identifier.volume7
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofCumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışları
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files