TRDizin:
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışları

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının bilimin doğasıhakkındaki mevcut anlayışlarının ortaya koyulmasıamaçlanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılındaKastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul ÖncesiÖğretmenliği programı 4.sınıfta okuyan 94 öğretmen adayıkatılmıştır. Veriler Bilimin Doğası Hakkında Görüşler Anketi-Form C (VNOS-C) ile elde edilmiştir. Araştırma nitel bir araştırmaolup, verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Veriler belirlenen 8 tema (bilimsel bilginin değişebilirliği, bilimselyöntem, bilimde deneysellik, bilimsel teori ve kanunların yapısı,bilimde subjektiflik, bilimde gözlem, çıkarım ve teorik kabuller,bilimde yaratıcılık ve hayal gücü, bilim ve toplum ilişkisi)doğrultusunda analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının her birininbelirlenen temalar ile ilgili görüşleri çeşitli fen eğitimi reformbildirilerinde ve araştırmalarında ortak olarak kabul görmüşkriterler dikkate alınarak, “naif”, “eklektik” ve “bilinçli (bilgili)”şeklinde gruplandırılmıştır. Araştırma bulguları okul öncesiöğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun bilimin doğasıhakkında yetersiz bilgiye ve çeşitli kavram yanılgılarına sahipolduklarını ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının bilimindoğası ve bilimsel bilginin özellikleri konusundaki mevcutkavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir. Bu amaçla okulöncesi öğretmen ve öğretmen adaylarına uygun mesleki gelişimolanaklarının sağlanmasının, öğretmenlerin bilimin doğası vebilimsel bilginin özellikleri ile ilgili yeterli düzeyde bir anlayışgeliştirmelerini sağlayabileceği düşünülmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Erdaş Kartal, E., Ada, E. (2018). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışları. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(1), 84-101

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals