TRDizin:
Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki

dc.contributor.authorErgün RECEPOĞLU
dc.contributor.authorSerpil RECEPOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T21:33:52Z
dc.date.available2023-04-14T21:33:52Z
dc.date.issued2020-04-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının özyeterlik algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonlarıarasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanınçalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretmen yılında Kastamonu Üniversitesi’nde öğrenim gören 521öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” ile “ÖğretmenlikMesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi için Pearson Momentler ÇarpımıKorelasyon Katsayısı hesaplanmış ve çoklu doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarıdeğerlendirildiğinde öğretmen adaylarının özyeterlik algıları ile Öğretmenlik mesleğine yönelikmotivasyonları arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. öğretmenlik mesleğineilişkin motivasyon öğretmen özyeterliğinin anlamlı bir yordayıcısıdır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenözyeterliğine ilişkin toplam varyansın % 17’sinin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkinmotivasyonları ile açıklandığı söylenebilir.
dc.identifier.citationRecepoğlu, E., Recepoğlu, S. (2020). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 799-814
dc.identifier.doi10.16986/HUJE.2019053943
dc.identifier.eissn2536-4758
dc.identifier.endpage814
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage799
dc.identifier.trdizin416045
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/416045/ogretmen-adaylarinin-ozyeterlik-algilari-ile-ogretmenlik-meslegine-yonelik-motivasyonlari-arasindaki-iliski
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7054
dc.identifier.volume35
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin1df25463-57ca-41fb-bbce-44535b2f5749
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery1df25463-57ca-41fb-bbce-44535b2f5749

Files