TRDizin:
Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının özyeterlik algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonlarıarasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanınçalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretmen yılında Kastamonu Üniversitesi’nde öğrenim gören 521öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” ile “ÖğretmenlikMesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi için Pearson Momentler ÇarpımıKorelasyon Katsayısı hesaplanmış ve çoklu doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarıdeğerlendirildiğinde öğretmen adaylarının özyeterlik algıları ile Öğretmenlik mesleğine yönelikmotivasyonları arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. öğretmenlik mesleğineilişkin motivasyon öğretmen özyeterliğinin anlamlı bir yordayıcısıdır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenözyeterliğine ilişkin toplam varyansın % 17’sinin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkinmotivasyonları ile açıklandığı söylenebilir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Recepoğlu, E., Recepoğlu, S. (2020). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonları Arasındaki İlişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 799-814

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals