TRDizin:
Öğrenen Toplumunun Oluşturulmasında Dönüştürücü ÖğrenmeTeorisinin Din Eğitimine Yansımaları

dc.contributor.authorAbdulkadir ÇEKİN
dc.date.accessioned2023-04-15T00:13:40Z
dc.date.available2023-04-15T00:13:40Z
dc.date.issued2013-12-01
dc.description.abstractBu makalede, bir yetişkin öğrenme yaklaşımı olarak dönüştürücü öğrenme teorisinin din eğitimine yansımaları tartışılmaktadır. Yetişkinler arasında eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi ile başlayan dönüştürücü öğrenme süreci, bireylerin çevresindeki olay, olgu ve durumları anlama yetenekleri çerçevesinde değerlendirmesini içermektedir. Jack Mezirow tarafından seküler bir eğitim ortamında geliştirilen bu teori, birçok din eğitimcisi tarafından eleştirilmesine rağmen, yetişkin öğrenmesini anlamada yardımcı bir yaklaşım olarak uygun görülmüştür. Makalede farklı yetişkin öğrenme teorilerine değinildikten sonra dönüştürücü öğrenme yaklaşımının din eğitimi ile ilgili bazı getirileri değerlendirilmiştir.
dc.identifier.citationÇeki̇n, A. (2013). Öğrenen Toplumunun Oluşturulmasında Dönüştürücü ÖğrenmeTeorisinin Din Eğitimine Yansımaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 97-106
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1308-7177
dc.identifier.endpage106
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage97
dc.identifier.trdizin253912
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/253912/ogrenen-toplumunun-olusturulmasinda-donusturucu-ogrenmeteorisinin-din-egitimine-yansimalari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8406
dc.identifier.volume2
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğrenen Toplumunun Oluşturulmasında Dönüştürücü ÖğrenmeTeorisinin Din Eğitimine Yansımaları
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files