TRDizin: Öğrenen Toplumunun Oluşturulmasında Dönüştürücü ÖğrenmeTeorisinin Din Eğitimine Yansımaları
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu makalede, bir yetişkin öğrenme yaklaşımı olarak dönüştürücü öğrenme teorisinin din eğitimine yansımaları tartışılmaktadır. Yetişkinler arasında eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi ile başlayan dönüştürücü öğrenme süreci, bireylerin çevresindeki olay, olgu ve durumları anlama yetenekleri çerçevesinde değerlendirmesini içermektedir. Jack Mezirow tarafından seküler bir eğitim ortamında geliştirilen bu teori, birçok din eğitimcisi tarafından eleştirilmesine rağmen, yetişkin öğrenmesini anlamada yardımcı bir yaklaşım olarak uygun görülmüştür. Makalede farklı yetişkin öğrenme teorilerine değinildikten sonra dönüştürücü öğrenme yaklaşımının din eğitimi ile ilgili bazı getirileri değerlendirilmiştir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Çeki̇n, A. (2013). Öğrenen Toplumunun Oluşturulmasında Dönüştürücü ÖğrenmeTeorisinin Din Eğitimine Yansımaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 97-106
