TRDizin:
Öğrenen Toplumunun Oluşturulmasında Dönüştürücü ÖğrenmeTeorisinin Din Eğitimine Yansımaları

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu makalede, bir yetişkin öğrenme yaklaşımı olarak dönüştürücü öğrenme teorisinin din eğitimine yansımaları tartışılmaktadır. Yetişkinler arasında eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi ile başlayan dönüştürücü öğrenme süreci, bireylerin çevresindeki olay, olgu ve durumları anlama yetenekleri çerçevesinde değerlendirmesini içermektedir. Jack Mezirow tarafından seküler bir eğitim ortamında geliştirilen bu teori, birçok din eğitimcisi tarafından eleştirilmesine rağmen, yetişkin öğrenmesini anlamada yardımcı bir yaklaşım olarak uygun görülmüştür. Makalede farklı yetişkin öğrenme teorilerine değinildikten sonra dönüştürücü öğrenme yaklaşımının din eğitimi ile ilgili bazı getirileri değerlendirilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Çeki̇n, A. (2013). Öğrenen Toplumunun Oluşturulmasında Dönüştürücü ÖğrenmeTeorisinin Din Eğitimine Yansımaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 97-106

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals