TRDizin:
Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim okul yöneticilerinin yönetim süreçlerine ilişkin yönetici davranışlarını demokratik olarak algılama düzeylerinin değerlendirilmesi

dc.contributor.authorSelda POLAT
dc.contributor.authorZuhal KÜÇÜK
dc.date.accessioned2023-04-15T00:19:16Z
dc.date.available2023-04-15T00:19:16Z
dc.date.issued2012-09-01
dc.description.abstractSınıf öğretmenlerinin algılamalarına göre ilköğretim okul yöneticilerinin yönetim süreçlerine ilişkin yönetsel davranışlarının demokratiklik düzeylerini belirleyebilmeyi amaçlayan bu çalışma tarama modelindedir. Çalışmada, sınıf öğretmenlerinin okul yöneticilerinin yönetim süreçlerine ilişkin yönetici davranışlarını demokratik olarak değerlendirmelerinin cinsiyet ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini Kastamonu il merkezindeki ilköğretim okullarında görevli 121 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri analizinde, aritmetik ortalama, t-testi, Tek Yönlü ANOVA teknikleri kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenleri okul yöneticilerinin davranışlarını demokratik olarak değerlendirmektedirler. Kadın öğretmenler yöneticilerin “değerlendirme” sürecine ilişkin yönetsel davranışını anlamlı biçimde demokratik olduğunu düşünmektedirler. Kıdemli öğretmenler ise yöneticilerin yönetim süreçlerine ilişkin yönetsel davranışlarını az kıdemli öğretmenlere göre daha demokratik algılamaktadırlar.
dc.identifier.citationPolat Hüsrevşahi̇, S., Küçük, Z. (2012). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim okul yöneticilerinin yönetim süreçlerine ilişkin yönetici davranışlarını demokratik olarak algılama düzeylerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 437-450
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage450
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage437
dc.identifier.trdizin140140
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/140140/sinif-ogretmenlerinin-ilkogretim-okul-yoneticilerinin-yonetim-sureclerine-iliskin-yonetici-davranislarini-demokratik-olarak-algilama-duzeylerinin-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8510
dc.identifier.volume20
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSınıf öğretmenlerinin ilköğretim okul yöneticilerinin yönetim süreçlerine ilişkin yönetici davranışlarını demokratik olarak algılama düzeylerinin değerlendirilmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files