TRDizin:
Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim okul yöneticilerinin yönetim süreçlerine ilişkin yönetici davranışlarını demokratik olarak algılama düzeylerinin değerlendirilmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Sınıf öğretmenlerinin algılamalarına göre ilköğretim okul yöneticilerinin yönetim süreçlerine ilişkin yönetsel davranışlarının demokratiklik düzeylerini belirleyebilmeyi amaçlayan bu çalışma tarama modelindedir. Çalışmada, sınıf öğretmenlerinin okul yöneticilerinin yönetim süreçlerine ilişkin yönetici davranışlarını demokratik olarak değerlendirmelerinin cinsiyet ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini Kastamonu il merkezindeki ilköğretim okullarında görevli 121 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri analizinde, aritmetik ortalama, t-testi, Tek Yönlü ANOVA teknikleri kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenleri okul yöneticilerinin davranışlarını demokratik olarak değerlendirmektedirler. Kadın öğretmenler yöneticilerin “değerlendirme” sürecine ilişkin yönetsel davranışını anlamlı biçimde demokratik olduğunu düşünmektedirler. Kıdemli öğretmenler ise yöneticilerin yönetim süreçlerine ilişkin yönetsel davranışlarını az kıdemli öğretmenlere göre daha demokratik algılamaktadırlar.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Polat Hüsrevşahi̇, S., Küçük, Z. (2012). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim okul yöneticilerinin yönetim süreçlerine ilişkin yönetici davranışlarını demokratik olarak algılama düzeylerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 437-450

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals