TRDizin:
Ses temelli cümle yöntemine eleştirel bir bakış

dc.contributor.authorEyüp AKMAN
dc.contributor.authorİlkay AŞKIN
dc.date.accessioned2023-04-15T00:19:48Z
dc.date.available2023-04-15T00:19:48Z
dc.date.issued2012-08-01
dc.description.abstractBu araştırmada, 2005 yılında uygulamaya konulan “İlköğretim Türkçe Öğretim Programı”ndaki İlk Okuma Yazma Öğretiminde kullanılan, ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazı üzerine bazı değerlendirmelerde bulunulmuştur. Tarama modeli ile yapılan çalışmada, konu dâhilindeki ilgili araştırmalardan yararlanılmış; derste kullanılan örnekler, öğretim ilkeleri çerçevesinde değerlendirilmiş ve öğretmen görüşlerine yer verilmiştir. Bu konuda, Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki farklı sosyoekonomik düzeydeki 3 okuldan toplam 18 sınıf öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmaya göre; ses temelli cümle yönteminin olumlu yanları olduğu kadar, olumsuz yanlarının da bulunduğu; genel öğretim ilkelerine aykırı örnekler içerdiği ve sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazıyı uygulama konusunda sıkıntı yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: İlk okuma yazma, bitişik eğik yazı, ses temelli cümle yöntemi, genel öğretim ilkeleri.
dc.identifier.citationAkman, E., Aşkin, İ. (2012). Ses temelli cümle yöntemine eleştirel bir bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 1-18
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage18
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.trdizin133296
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/133296/ses-temelli-cumle-yontemine-elestirel-bir-bakis
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8520
dc.identifier.volume32
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofGazi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSes temelli cümle yöntemine eleştirel bir bakış
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files