TRDizin:
Ses temelli cümle yöntemine eleştirel bir bakış

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmada, 2005 yılında uygulamaya konulan “İlköğretim Türkçe Öğretim Programı”ndaki İlk Okuma Yazma Öğretiminde kullanılan, ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazı üzerine bazı değerlendirmelerde bulunulmuştur. Tarama modeli ile yapılan çalışmada, konu dâhilindeki ilgili araştırmalardan yararlanılmış; derste kullanılan örnekler, öğretim ilkeleri çerçevesinde değerlendirilmiş ve öğretmen görüşlerine yer verilmiştir. Bu konuda, Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki farklı sosyoekonomik düzeydeki 3 okuldan toplam 18 sınıf öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmaya göre; ses temelli cümle yönteminin olumlu yanları olduğu kadar, olumsuz yanlarının da bulunduğu; genel öğretim ilkelerine aykırı örnekler içerdiği ve sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemi ve bitişik eğik yazıyı uygulama konusunda sıkıntı yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: İlk okuma yazma, bitişik eğik yazı, ses temelli cümle yöntemi, genel öğretim ilkeleri.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Akman, E., Aşkin, İ. (2012). Ses temelli cümle yöntemine eleştirel bir bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 1-18

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals