TRDizin:
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Menkıbelerin Kullanılma Durumuna İlişkin Öğretmen Görüşleri

dc.contributor.authorErsin TOPÇU
dc.contributor.authorSelahattin KAYMAKCI
dc.date.accessioned2023-04-14T22:48:34Z
dc.date.available2023-04-14T22:48:34Z
dc.date.issued2018-08-01
dc.description.abstractDili güzel ve etkili kullanma sanatı olarak da adlandırılan edebiyat, nazım ve nesir temelinde çokfarklı türlere ayrılır. Bunlardan birisi de nesir türünde yazılan menkıbelerdir. “Din büyüklerininveya tarihe geçmiş ünlü kimselerin yaşamları ve olağanüstü davranışlarıyla ilgili hikâyeler”olarak da tanımlanan menkıbeler, içerikleri itibariyle sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecekoldukça zengin hazinelerdir. Tarihin pek fazla bilinmeyen dönemlerine ışık tutması, günümüzdeinsanlığın ihtiyaç duyduğu evrensel/milli ahlaki değer ve davranışları öğrencilere kazandırmasıve örnek insan tipleri ortaya koyması gibi özellikleri nedeniyle sosyal bilgiler öğretimindemenkıbelerden yararlanılmaktadır. İlgili literatür tarandığında sosyal bilgiler öğretimindemenkıbelerin kullanımına ilişkin çalışmalarda nicelik ve nitelik açısından birtakım sınırlılıklarbulunduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerininmenkıbelerden yararlanma durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel metodolojikapsamında fenomenolojik yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Kastamonu, İstanbul ve Manisa il merkezindeki 9 ortaokuldagörev yapan toplam 20 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamaaracı olarak standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilenveriler içerik analizi aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; katılımcılarınçoğunluğunun derslerinde menkıbeleri kullandıklarını söylemekle birlikte sosyal bilgileröğretim programı ve ders kitaplarında menkıbelere yeterince yer verilmediğini düşündükleriortaya çıkmıştır.
dc.identifier.citationTopçu, E., Kaymakci, S. (2018). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Menkıbelerin Kullanılma Durumuna İlişkin Öğretmen Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 281-305
dc.identifier.doi10.17556/erziefd.400021
dc.identifier.eissn2148-7758
dc.identifier.endpage305
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage281
dc.identifier.trdizin320789
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/320789/sosyal-bilgiler-ogretiminde-menkibelerin-kullanilma-durumuna-iliskin-ogretmen-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7740
dc.identifier.volume20
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretiminde Menkıbelerin Kullanılma Durumuna İlişkin Öğretmen Görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin60a6d92f-2a4a-4ca4-b4ea-f63909827135
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery60a6d92f-2a4a-4ca4-b4ea-f63909827135

Files