TRDizin:
Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin (BCS) Fonksiyon Kavramının Öğretiminde Etkisi

dc.contributor.authorAhmet KAÇAR
dc.contributor.authorGüler TULUK
dc.date.accessioned2023-04-15T00:28:47Z
dc.date.available2023-04-15T00:28:47Z
dc.date.issued2007-02-01
dc.description.abstractMatematik öğretiminde teknolojinin desteğini alan bir anlayış benimsenmeye başlamıştır. Bu araştırmanın amacı Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin (BCS) matematik öğretimindeki etkisini incelemektir. Çalışmada, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, 1. sınıf öğretmen adaylarından 30 kişilik bir sınıf ve bu sınıfta oluşturulan rastgele seçilmiş iki gruba, ilki Yapılandırmacı + BCS (Maple) ve ikincisi yapılandırmacı olacak şekilde iki ayrı öğretim yöntemi uygulanmıştır. Gruplardan birisi BCS’nin katılmadığı sadece yapılandırmacı öğrenme (Yapılandırmacılık) şeklinde Genel Matematik dersinde fonksiyon kavramını öğrenme sürecine katılmış diğer grupta BCS ile birlikte yapılandırmacı öğrenme (BCS + Yapılandırmacılık) ortamna katılmştır. Hizmet öncesi öğretmen adaylarının; işlemsel anlama, kavramsal anlama, problem çözme becerileri bir sınavla incelenmiştir. Veriler uygun parametric ve nonparametrik testlerle incelenmiştir. Sonuçta, her iki grup arasında problem çözme becerisinde BCS ile birlikte yapılandırmacı öğrenme grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p = .021).
dc.identifier.citationKaçar, A., Tuluk, G. (2007). Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin (BCS) Fonksiyon Kavramının Öğretiminde Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 661-675
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage675
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage661
dc.identifier.trdizin85375
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/85375/bilgisayar-cebiri-sistemlerinin-bcs-fonksiyon-kavraminin-ogretiminde-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8649
dc.identifier.volume15
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleBilgisayar Cebiri Sistemlerinin (BCS) Fonksiyon Kavramının Öğretiminde Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files