TRDizin: Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin (BCS) Fonksiyon Kavramının Öğretiminde Etkisi
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
0
Total Downloads
0
Abstract
Matematik öğretiminde teknolojinin desteğini alan bir anlayış benimsenmeye başlamıştır. Bu araştırmanın amacı Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin (BCS) matematik öğretimindeki etkisini incelemektir. Çalışmada, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, 1. sınıf öğretmen adaylarından 30 kişilik bir sınıf ve bu sınıfta oluşturulan rastgele seçilmiş iki gruba, ilki Yapılandırmacı + BCS (Maple) ve ikincisi yapılandırmacı olacak şekilde iki ayrı öğretim yöntemi uygulanmıştır. Gruplardan birisi BCS’nin katılmadığı sadece yapılandırmacı öğrenme (Yapılandırmacılık) şeklinde Genel Matematik dersinde fonksiyon kavramını öğrenme sürecine katılmış diğer grupta BCS ile birlikte yapılandırmacı öğrenme (BCS + Yapılandırmacılık) ortamna katılmştır. Hizmet öncesi öğretmen adaylarının; işlemsel anlama, kavramsal anlama, problem çözme becerileri bir sınavla incelenmiştir. Veriler uygun parametric ve nonparametrik testlerle incelenmiştir. Sonuçta, her iki grup arasında problem çözme becerisinde BCS ile birlikte yapılandırmacı öğrenme grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p = .021).
Date
2007-02-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Kaçar, A., Tuluk, G. (2007). Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin (BCS) Fonksiyon Kavramının Öğretiminde Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 661-675