TRDizin:
Yaratıcı Drama Destekli Matematik Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi

dc.contributor.authorVedat AKTEPE
dc.contributor.authorAydın BULUT
dc.date.accessioned2023-04-14T23:20:34Z
dc.date.available2023-04-14T23:20:34Z
dc.date.issued2015-01-01
dc.description.abstractBu çalışmada, 3. sınıf Matematik dersinde yer alan uzunluk ve çevre konularının öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Ankara ili sınırlarında yer alan bir ilkokulda gerçekleştirilmiştir. Çalışma, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desende tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi kullanılmıştır. Veriler SPss paket programıyla analiz edilmiş ve analiz sürecinde bağımlı ve bağımsız ölçümlerde t testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, deney grubu ile kontrol grubu arasında son-test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu ortaya konmuştur. Uygulanan yaratıcı drama yönteminin ders kitabındaki etkinliklere göre akademik başarıyı daha çok artırdığı söylenebilir
dc.identifier.citationAktepe, V., Bulut, A. (2015). Yaratıcı Drama Destekli Matematik Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1081-1090
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage1090
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1081
dc.identifier.trdizin195378
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/195378/yaratici-drama-destekli-matematik-ogretimin-ogrencilerin-akademik-basarisina-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8271
dc.identifier.volume23
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleYaratıcı Drama Destekli Matematik Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files