TRDizin:
Yaratıcı Drama Destekli Matematik Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmada, 3. sınıf Matematik dersinde yer alan uzunluk ve çevre konularının öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Ankara ili sınırlarında yer alan bir ilkokulda gerçekleştirilmiştir. Çalışma, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desende tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi kullanılmıştır. Veriler SPss paket programıyla analiz edilmiş ve analiz sürecinde bağımlı ve bağımsız ölçümlerde t testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, deney grubu ile kontrol grubu arasında son-test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu ortaya konmuştur. Uygulanan yaratıcı drama yönteminin ders kitabındaki etkinliklere göre akademik başarıyı daha çok artırdığı söylenebilir

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Aktepe, V., Bulut, A. (2015). Yaratıcı Drama Destekli Matematik Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1081-1090

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

10

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals