TRDizin:
OKUMAK VE KÖY ENSTİTÜLERİ

dc.contributor.authorS. Hasan KESEROĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T23:18:26Z
dc.date.available2023-04-14T23:18:26Z
dc.date.issued2016-10-01
dc.description.abstractHemen bütün ülkelerin temel yakınma konularından birisi de okumak üstüne olmuştur. Gençlerin, toplumun okumadığı üstüne haberler yapılır, yazılar yazılır. Her yeni kuşak okumadan uzaktır ve bu yönde yetişkinlerin sözlerini de dinlemezler. Günümüzden 4500-5000 yıl önceki Sumerli bir babanın çocuğu için yakınması ile günümüzdeki arasında neredeyse ayırım yok gibidir. Okumak bir resmi eğitimi tamamlamak kadar yaşamı biçimleyip güçlendirici yana sahiptir. Bu çalışmanın amacı da okuma üstüne genel bir yaklaşımda bulunmak ve Köy Enstitülerinin okuma konusundaki başarısını belirleyip, kaynaklarını ortaya koymaktır. Köy Enstitüleri, Türk eğitim sisteminin okuma konusunda en başarılı kurumları başındadır, varsayımı üstüne kurulu çalışmada betimleme yöntemikullanılmış, veri toplama tekniği olarak da kaynak değerlendirmesi yapılmıştır. Okuma alışkanlığının, okullarda, okuyan öğretmenlerle kazandırılabildiği sonucuna varılmıştır
dc.identifier.citationKeseroğlu, S. (2016). OKUMAK VE KÖY ENSTİTÜLERİ. Eğitim Bilim Toplum, 14(54), 67-82
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage82
dc.identifier.issn1303-9202
dc.identifier.issue54
dc.identifier.startpage67
dc.identifier.trdizin200161
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/200161/okumak-ve-koy-enstituleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8227
dc.identifier.volume14
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofEğitim Bilim Toplum
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOKUMAK VE KÖY ENSTİTÜLERİ
dc.typeOTHER
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files