TRDizin: OKUMAK VE KÖY ENSTİTÜLERİ
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Hemen bütün ülkelerin temel yakınma konularından birisi de okumak üstüne olmuştur. Gençlerin, toplumun okumadığı üstüne haberler yapılır, yazılar yazılır. Her yeni kuşak okumadan uzaktır ve bu yönde yetişkinlerin sözlerini de dinlemezler. Günümüzden 4500-5000 yıl önceki Sumerli bir babanın çocuğu için yakınması ile günümüzdeki arasında neredeyse ayırım yok gibidir. Okumak bir resmi eğitimi tamamlamak kadar yaşamı biçimleyip güçlendirici yana sahiptir. Bu çalışmanın amacı da okuma üstüne genel bir yaklaşımda bulunmak ve Köy Enstitülerinin okuma konusundaki başarısını belirleyip, kaynaklarını ortaya koymaktır. Köy Enstitüleri, Türk eğitim sisteminin okuma konusunda en başarılı kurumları başındadır, varsayımı üstüne kurulu çalışmada betimleme yöntemikullanılmış, veri toplama tekniği olarak da kaynak değerlendirmesi yapılmıştır. Okuma alışkanlığının, okullarda, okuyan öğretmenlerle kazandırılabildiği sonucuna varılmıştır
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Keseroğlu, S. (2016). OKUMAK VE KÖY ENSTİTÜLERİ. Eğitim Bilim Toplum, 14(54), 67-82
