TRDizin:
OKUMAK VE KÖY ENSTİTÜLERİ

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Hemen bütün ülkelerin temel yakınma konularından birisi de okumak üstüne olmuştur. Gençlerin, toplumun okumadığı üstüne haberler yapılır, yazılar yazılır. Her yeni kuşak okumadan uzaktır ve bu yönde yetişkinlerin sözlerini de dinlemezler. Günümüzden 4500-5000 yıl önceki Sumerli bir babanın çocuğu için yakınması ile günümüzdeki arasında neredeyse ayırım yok gibidir. Okumak bir resmi eğitimi tamamlamak kadar yaşamı biçimleyip güçlendirici yana sahiptir. Bu çalışmanın amacı da okuma üstüne genel bir yaklaşımda bulunmak ve Köy Enstitülerinin okuma konusundaki başarısını belirleyip, kaynaklarını ortaya koymaktır. Köy Enstitüleri, Türk eğitim sisteminin okuma konusunda en başarılı kurumları başındadır, varsayımı üstüne kurulu çalışmada betimleme yöntemikullanılmış, veri toplama tekniği olarak da kaynak değerlendirmesi yapılmıştır. Okuma alışkanlığının, okullarda, okuyan öğretmenlerle kazandırılabildiği sonucuna varılmıştır

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Keseroğlu, S. (2016). OKUMAK VE KÖY ENSTİTÜLERİ. Eğitim Bilim Toplum, 14(54), 67-82

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals