TRDizin:
Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının "öğretmen kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforların karşılaştırılması

dc.contributor.authorA. Oğuz KILDAN
dc.contributor.authorMurat PEKTAŞ
dc.date.accessioned2023-04-15T00:26:04Z
dc.date.available2023-04-15T00:26:04Z
dc.date.issued2009-08-01
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, farklı branşlardan mezun olabilecek durumda olan eğitim fakültesi öğrencilerinin “öğretmen” kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforları ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalında 2007-2008 öğretim yılında “Rehberlik” dersini alan 105 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden “içerik analizi” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının geliştirdikleri öğretmen metaforunun diğer araştırmalarla benzerlik gösterdiği görülürken, branşlara ve cinsiyete göre sistematik bir farklılık gözlenmemiştir.
dc.identifier.citationKildan, A., Pektaş, M. (2009). Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının "öğretmen kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforların karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 271-287
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-7758
dc.identifier.endpage287
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage271
dc.identifier.trdizin103296
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/103296/farkli-branslardaki-ogretmen-adaylarinin-ogretmen-kavrami-ile-ilgili-gelistirdikleri-metaforlarin-karsilastirilmasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8606
dc.identifier.volume11
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleFarklı branşlardaki öğretmen adaylarının "öğretmen kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforların karşılaştırılması
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files