TRDizin:
Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının "öğretmen kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforların karşılaştırılması

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

RESEARCH

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

1

Total Downloads

0

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, farklı branşlardan mezun olabilecek durumda olan eğitim fakültesi öğrencilerinin “öğretmen” kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforları ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalında 2007-2008 öğretim yılında “Rehberlik” dersini alan 105 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden “içerik analizi” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının geliştirdikleri öğretmen metaforunun diğer araştırmalarla benzerlik gösterdiği görülürken, branşlara ve cinsiyete göre sistematik bir farklılık gözlenmemiştir.

Date

2009-08-01

Publisher

Description

Keywords

Citation

Kildan, A., Pektaş, M. (2009). Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının "öğretmen kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforların karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 271-287