TRDizin:
Fizik öğretmenlerinin bağlam temelli fizik problemleriyle ilgili algılamalarının incelenmesi

dc.contributor.authorMehmet Altan KURNAZ
dc.date.accessioned2023-04-15T00:16:37Z
dc.date.available2023-04-15T00:16:37Z
dc.date.issued2013-05-01
dc.description.abstractBu çalışmada, fizik öğretmenlerinin bağlam temelli fizik problemleri hakkındaki algılamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, çalışmaya katılmaya gönüllü olan toplam 27 fizik öğretmeninden oluşturulmuştur. Veriler açık uçlu sorularla toplanmış olup analizleri sürecinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Ulaşılan bulgular öğretmenlerin, bağlam temelli problemin ne olduğuyla ve nasıl hazırlanmasıyla ilgili yeterli bilgilerinin olmadığını ortaya koymuştur. Elde edilen bulgulardan hareketle, çalışmaya katılan öğretmenlerin konuyla ilgili derslerindeki olası uygulamaların rastgele olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar ışığında yürütülen veya yürütülecek hizmet içi uygulamalarda öğretmenlerin yeterliliklerini artıracak tedbirlerin alınması önerilmiştir.
dc.identifier.citationKurnaz, M. (2013). Fizik öğretmenlerinin bağlam temelli fizik problemleriyle ilgili algılamalarının incelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 375-390
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage390
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage375
dc.identifier.trdizin146145
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/146145/fizik-ogretmenlerinin-baglam-temelli-fizik-problemleriyle-ilgili-algilamalarinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8460
dc.identifier.volume21
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleFizik öğretmenlerinin bağlam temelli fizik problemleriyle ilgili algılamalarının incelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files