TRDizin:
Fizik öğretmenlerinin bağlam temelli fizik problemleriyle ilgili algılamalarının incelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmada, fizik öğretmenlerinin bağlam temelli fizik problemleri hakkındaki algılamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, çalışmaya katılmaya gönüllü olan toplam 27 fizik öğretmeninden oluşturulmuştur. Veriler açık uçlu sorularla toplanmış olup analizleri sürecinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Ulaşılan bulgular öğretmenlerin, bağlam temelli problemin ne olduğuyla ve nasıl hazırlanmasıyla ilgili yeterli bilgilerinin olmadığını ortaya koymuştur. Elde edilen bulgulardan hareketle, çalışmaya katılan öğretmenlerin konuyla ilgili derslerindeki olası uygulamaların rastgele olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar ışığında yürütülen veya yürütülecek hizmet içi uygulamalarda öğretmenlerin yeterliliklerini artıracak tedbirlerin alınması önerilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Kurnaz, M. (2013). Fizik öğretmenlerinin bağlam temelli fizik problemleriyle ilgili algılamalarının incelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 375-390

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals