TRDizin:
Kur'an kursu ders kitaplarının öğretici görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi

dc.contributor.authorAbdulkadir ÇEKİN
dc.date.accessioned2023-04-15T00:16:59Z
dc.date.available2023-04-15T00:16:59Z
dc.date.issued2013-02-01
dc.description.abstractEğitim faaliyetlerinin en başta gelen öğretim materyali ders kitaplarıdır. Bu faaliyetlerin verimli olmasında uygun tasarlanmış ve içeriklendirilmiş ders kitaplarının önemi büyüktür. Bu makalede, Kuran kurslarında okutulan ders kitaplarının içeriği ve görselliği ile ilgili öğretici görüşleri üzerine yapılan araştırma sonuçları yer almaktadır. Araştırmada yüz yüze görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kuran kurslarında görev yapan 2.214 öğretici oluşturmaktadır. Araştırma sonunda, öğreticilerin büyük çoğunluğu tarafından Kuran kursu ders kitaplarının görsel ve içerik açısından yetersiz görüldüğü ortaya çıkmıştır. Ayrıca, ders kitaplarındaki harita, şema ve şekil kullanımının, punto seçiminin, resimlemenin yetersizliği ile dil-üslubun ve metinlerin uygun olmayışı ve öğretim etkinliklerindeki eksiklikler de öğreticiler tarafından yoğun olarak ifade edilmiştir.
dc.identifier.citationÇeki̇n, A. (2013). Kur'an kursu ders kitaplarının öğretici görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 42(198), 259-270
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2791-7657
dc.identifier.endpage270
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issue198
dc.identifier.startpage259
dc.identifier.trdizin143376
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/143376/kuran-kursu-ders-kitaplarinin-ogretici-gorusleri-dogrultusunda-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8468
dc.identifier.volume42
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMilli Eğitim
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleKur'an kursu ders kitaplarının öğretici görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files