TRDizin:
Kur'an kursu ders kitaplarının öğretici görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Eğitim faaliyetlerinin en başta gelen öğretim materyali ders kitaplarıdır. Bu faaliyetlerin verimli olmasında uygun tasarlanmış ve içeriklendirilmiş ders kitaplarının önemi büyüktür. Bu makalede, Kuran kurslarında okutulan ders kitaplarının içeriği ve görselliği ile ilgili öğretici görüşleri üzerine yapılan araştırma sonuçları yer almaktadır. Araştırmada yüz yüze görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kuran kurslarında görev yapan 2.214 öğretici oluşturmaktadır. Araştırma sonunda, öğreticilerin büyük çoğunluğu tarafından Kuran kursu ders kitaplarının görsel ve içerik açısından yetersiz görüldüğü ortaya çıkmıştır. Ayrıca, ders kitaplarındaki harita, şema ve şekil kullanımının, punto seçiminin, resimlemenin yetersizliği ile dil-üslubun ve metinlerin uygun olmayışı ve öğretim etkinliklerindeki eksiklikler de öğreticiler tarafından yoğun olarak ifade edilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Çeki̇n, A. (2013). Kur'an kursu ders kitaplarının öğretici görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 42(198), 259-270

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals