TRDizin:
Matematik Öğretmenlerinin 5E Öğretim Modeline Yönelik Görüşleri

dc.contributor.authorAbdullah Çağrı BİBER
dc.contributor.authorAbdulkadir TUNA
dc.contributor.authorDeniz GÜLSEVİNÇLER
dc.contributor.authorArzu Bingöl KARAOSMANOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T23:28:58Z
dc.date.available2023-04-14T23:28:58Z
dc.date.issued2015-06-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı matematik öğretmenlerinin 5E modeli hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Betimsel yöntem, geçmişte ya da halen var olan bir durumu var olduğu sekliyle betimlemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımıdır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme ve yarı-yapılandırılmış gözlem teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2013- 2014 eğitim öğretim yılında Kastamonu ili merkezinde çeşitli ilköğretim okullarında görev yapan 27 ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır. . Katılımcıların 16‟sı bayan, 11‟i erkektir. Mesleki deneyimleri 3 ile 33 yıl arasında değişmektedir. 5E modelini kullanan öğretmenlerin çoğu giriş ve keşfetme basamaklarında zorlandıklarını ifade etmişlerdir. Katılımcı öğretmenlerin 5E modelinin giriş ve keşfetme aşamalarından en fazla giriş basamağına yönelik etkinliklere yer verdikleri görülmüştür. Keşfetme aşamasında genellikle merak uyandıran sorulara yer vermektedirler.
dc.identifier.citationBi̇ber, A., Tuna, A., Gülsevi̇nçler, D., Karaosmanoğlu, A. (2015). Matematik Öğretmenlerinin 5E Öğretim Modeline Yönelik Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 175-196
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-7758
dc.identifier.endpage196
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage175
dc.identifier.trdizin192478
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/192478/matematik-ogretmenlerinin-5e-ogretim-modeline-yonelik-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8281
dc.identifier.volume17
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMatematik Öğretmenlerinin 5E Öğretim Modeline Yönelik Görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files