TRDizin: Matematik Öğretmenlerinin 5E Öğretim Modeline Yönelik Görüşleri
No Thumbnail Available
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
0
Total Downloads
0
Abstract
Bu araştırmanın amacı matematik öğretmenlerinin 5E modeli hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Betimsel yöntem, geçmişte ya da halen var olan bir durumu var olduğu sekliyle betimlemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımıdır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme ve yarı-yapılandırılmış gözlem teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2013- 2014 eğitim öğretim yılında Kastamonu ili merkezinde çeşitli ilköğretim okullarında görev yapan 27 ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır. . Katılımcıların 16‟sı bayan, 11‟i erkektir. Mesleki deneyimleri 3 ile 33 yıl arasında değişmektedir. 5E modelini kullanan öğretmenlerin çoğu giriş ve keşfetme basamaklarında zorlandıklarını ifade etmişlerdir. Katılımcı öğretmenlerin 5E modelinin giriş ve keşfetme aşamalarından en fazla giriş basamağına yönelik etkinliklere yer verdikleri görülmüştür. Keşfetme aşamasında genellikle merak uyandıran sorulara yer vermektedirler.
Date
2015-06-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Bi̇ber, A., Tuna, A., Gülsevi̇nçler, D., Karaosmanoğlu, A. (2015). Matematik Öğretmenlerinin 5E Öğretim Modeline Yönelik Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 175-196