Publication:
Teacher Candidates' Multicultural Attitude and Self-Efficacy: The Mediating Role of Intercultural Sensitivity

dc.contributor.authorAkcaoglu, MO, Kayis, AR
dc.contributor.authorMustafa Öztürk AKCAOĞLU, Ahmet Rıfat KAYİŞ
dc.date.accessioned2023-05-09T18:46:58Z
dc.date.available2023-05-09T18:46:58Z
dc.date.issued2021.01.01
dc.date.issued2021-04-01
dc.description.abstractKültürel farklılıklara sahip öğrencilerle çalışmanın zorlukları, kültürel açıdan duyarlı olan, sınıflarını çokkültürlü bir bakış açısıyla gözlemleyebilen ve bu becerileri kendi öz yeterlilikleriyle bütünleştirebilen öğretmen adaylarının yetiştirilmesinin önemini artırmıştır. Bu araştırmanın amacı, kültürlerarası duyarlığın öğretmenlerin çokkültürlü tutumu ile öz-yeterlikleri arasındaki ilişkide aracılık rolünü incelemektir. Araştırmaya Türkiye'deki bir devlet üniversitesinden 209 (kadın: 76, erkek: 133) öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma verileri, Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği, Öğretmenlerin Çok Kültürlü Tutum Ölçeği ve Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği (ISS) ile toplanmıştır. Sonuçlar, kültürlerarası duyarlılığın, öğretmenlerin çok kültürlü tutumu ile öğretmenlerin yeterlik duygusu arasındaki ilişkiye tam olarak aracılık ettiğini göstermiştir. Sonuç olarak öğretmen adaylarının çokkültürlü ortamlara yönelik olumlu eğilimlerini davranış becerilerine dönüştürebilecek düzeyde kendilerini yetkin hissettikleri söylenebilir.
dc.identifier.citationAkcaoğlu, M., Kayi̇ş, A. (2021). Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Tutum ve Öz-Yeterliği: Kültürlerarası Duyarlılığın Aracı Rolü. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50(2), 1241-1262
dc.identifier.doi10.14812/cufej.884922
dc.identifier.endpage1262
dc.identifier.endpage1262
dc.identifier.issn1302-9967
dc.identifier.startpage1241
dc.identifier.startpage1241
dc.identifier.trdizin512006
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/13656
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/512006/ogretmen-adaylarinin-cokkulturlu-tutum-ve-oz-yeterligi-kulturlerarasi-duyarliligin-araci-rolu
dc.identifier.volume50
dc.identifier.wosWOS:000714460600024
dc.relation.ispartofCUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTeacher Candidates' Multicultural Attitude and Self-Efficacy: The Mediating Role of Intercultural Sensitivity
dc.titleÖğretmen Adaylarının Çokkültürlü Tutum ve Öz-Yeterliği: Kültürlerarası Duyarlılığın Aracı Rolü
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication435bdb84-4507-46d7-9df7-2c0d1b60dc63
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery435bdb84-4507-46d7-9df7-2c0d1b60dc63
relation.isWosOfPublication85922ea3-bc9a-4876-9f48-e57ed1576289
relation.isWosOfPublication.latestForDiscovery85922ea3-bc9a-4876-9f48-e57ed1576289

Files

Collections