Publication: Teacher Candidates' Multicultural Attitude and Self-Efficacy: The Mediating Role of Intercultural Sensitivity
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Kültürel farklılıklara sahip öğrencilerle çalışmanın zorlukları, kültürel açıdan duyarlı
olan, sınıflarını çokkültürlü bir bakış açısıyla gözlemleyebilen ve bu becerileri kendi öz
yeterlilikleriyle bütünleştirebilen öğretmen adaylarının yetiştirilmesinin önemini
artırmıştır. Bu araştırmanın amacı, kültürlerarası duyarlığın öğretmenlerin çokkültürlü
tutumu ile öz-yeterlikleri arasındaki ilişkide aracılık rolünü incelemektir. Araştırmaya
Türkiye'deki bir devlet üniversitesinden 209 (kadın: 76, erkek: 133) öğretmen adayı
katılmıştır. Araştırma verileri, Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği, Öğretmenlerin Çok Kültürlü
Tutum Ölçeği ve Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği (ISS) ile toplanmıştır. Sonuçlar,
kültürlerarası duyarlılığın, öğretmenlerin çok kültürlü tutumu ile öğretmenlerin yeterlik
duygusu arasındaki ilişkiye tam olarak aracılık ettiğini göstermiştir. Sonuç olarak
öğretmen adaylarının çokkültürlü ortamlara yönelik olumlu eğilimlerini davranış
becerilerine dönüştürebilecek düzeyde kendilerini yetkin hissettikleri söylenebilir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Akcaoğlu, M., Kayi̇ş, A. (2021). Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Tutum ve Öz-Yeterliği:
Kültürlerarası Duyarlılığın Aracı Rolü. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50(2), 1241-1262
