Browsing by Author "Elif TARLAKAZAN"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
TRDizin Covid 19 Pandemi Sürecinde Türkiye’de Uzaktan Eğitim Çalışmaları: Kastamonu Üniversitesi Örneği(2020-12-01) Burak Erhan TARLAKAZAN; Elif TARLAKAZANUzaktan eğitim; e-öğrenme ve çevrimiçi öğrenme olarak da adlandırılan, eğitimde öğretmen veöğrencilerin fiziken ayrılması ve çeşitli teknolojilerin kullanımı ile iletişim kurulması anlamınagelmektedir. Türkiye’de giderek artan sayıda üniversite uzaktan eğitim imkânı sunmaktadır. İnternetteknolojisinin eğitimde kullanılmasıyla birlikte “uzaktan eğitim” adı verilen kapsamlı bir öğretim hizmetiortaya çıkmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu pandemi sürecinde 2019-2020 Bahar eğitim-öğretim döneminiuzaktan eğitimle devam ettiren Kastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik TasarımıBölümünde kayıtlı 88 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma; çalışma grubunun uzaktan eğitime bakış açısını,karşılaştıkları problem ve önerilerini irdelemek amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda Kastamonu ÜniveritesiBilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulunun 12/10/2020 tarih ve 1 nolu kararınca araştırma yapılması içinetik kurul kararı alınmıştır. Geliştirilen ölçek bu araştırmayla sınırlıdır ve elde edilen sonuçlar bu gruba özgüdürve genelleme yapılamaz. Araştırma nitel araştırma yöntemiyle desenlenmiştir. Nitel araştırma, sayısal olmayanverilerle toplanan, sosyal yaşamı anlamaya yardımcı olan verilerden yorumlar çıkarmayı amaçlayan bir türsosyal bilim araştırmasıdır. Ayrıca demografik özellikleri yorumlamak için yüzde frekans gibi hesaplamalarkullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğrencilerin uzaktan eğitimi benimsedikleri görülmüştür. Eğitiminsürekliliği esasına göre; süreci uzaktan eğitimle tamamlayan öğrenciler; atölye, stüdyo veya derslikte yapılmasıgereken tasarım derslerinin uzaktan eğitimle yapılmasının dezavantajlarını dile getirmişlerdir. Bunun yanındauzaktan eğitimin; istedikleri yerde ve zamanda çalışabilme avantajlarından yararlanmışlardır. Çalışmanınuzaktan eğitim düzenlemelerine rehberlik etmesi, alan yazına katkıda bulunması ve bu konuda çalışmayapacaklara ışık tutması umulmaktadır.Publication Göstergebilimsel Çözümleme: Sağlık Bakanlığı Meme, Rahim Ağzı ve Bağırsak Kanseri Farkındalık Afişleri(2019-04-01) Elif TARLAKAZANReklamda temel koşul doğru hedef kitleye doğru zamanda,doğru biçimde seslenebilmek, ulaşabilmektir. Afiş tasarımları isetamda bu noktada izleyicisiyle aracısız karşılaşan tasarımürünleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Günlük yaşantımızda;yürüdüğümüz yolda, otobüs durağında kısacası her yerdekarşılaştığımız göstergelerdir. Göstergebilim; kendi dışındakişeyi temsil eden ve temsil ettiği şeyin yerini alabilecek nitelikteolan her çeşit biçim, nesne, olgu, vb. olarak tanımlanabilir. Buçalışmanın amacı T. C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı GenelMüdürlüğü Kanser Dairesi Başkanlığı’nın 2018 yılındahazırladığı “Meme, Rahim Ağzı ve Bağırsak KanseriAfişleri”nin göstergebilimsel çözümlemesinin yapılmasıdır.Analiz Roland Barthes tarafından tanımlanmış olan, var olan vegörünen arkasındaki ileti düzleminde gerçekleştirilmiştir.TRDizin Göstergebilimsel Çözümleme: Sağlık Bakanlığı Meme, Rahim Ağzı ve Bağırsak Kanseri Farkındalık Afişleri(2019-04-01) Elif TARLAKAZANReklamda temel koşul doğru hedef kitleye doğru zamanda,doğru biçimde seslenebilmek, ulaşabilmektir. Afiş tasarımları isetamda bu noktada izleyicisiyle aracısız karşılaşan tasarımürünleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Günlük yaşantımızda;yürüdüğümüz yolda, otobüs durağında kısacası her yerdekarşılaştığımız göstergelerdir. Göstergebilim; kendi dışındakişeyi temsil eden ve temsil ettiği şeyin yerini alabilecek nitelikteolan her çeşit biçim, nesne, olgu, vb. olarak tanımlanabilir. Buçalışmanın amacı T. C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı GenelMüdürlüğü Kanser Dairesi Başkanlığı’nın 2018 yılındahazırladığı “Meme, Rahim Ağzı ve Bağırsak KanseriAfişleri”nin göstergebilimsel çözümlemesinin yapılmasıdır.Analiz Roland Barthes tarafından tanımlanmış olan, var olan vegörünen arkasındaki ileti düzleminde gerçekleştirilmiştir.TRDizin Minimalist Sanat Anlayışı Çerçevesinde Hayvan Hakları Konulu Afişler(2022-10-31) Elif TARLAKAZAN; Nur UZUNERMinamalizm Akımı; “az çoktur” ilkesi ile yapılaşmış, mantığa dayanan bir sanat akımıdır. Grafik tasarımın en önemli unsurlarından biri olan afişin tasarım alt yapısına inildiğinde, sanat akımlarından belirli izler yansıtmakta ve bu izler toplum yaşantısını dünyaya aktarmaktadır. Çalışma içerisinde ele alınan Minimalizm”in matematiksel geometri anlayışıyla temeli atılan “özgün nesne” denilen yapıtlarının, afiş tasarımına ne şekilde etki ettiği üzerine durulmuştur. Kısa süre içinde sanatsal içeriğinin yanı sıra bir yaşam felsefesi haline dönüşen Minimalizm Akımı’ndan hareketle araştırmacı tarafından geliştirilen afiş tasarımları, minimalizm ve afiş arasındaki bağı ortaya koymak amacıyla, sosyal afiş çeşidi içerisine giren “Hayvan Hakları” konusuna odaklanmıştır. Hayvan hakları başlığı altında toplanan ve minimalist uygulamalar kullanılarak tasarlanmış afişler; “hayvan hakları, nesli tükenmekte olan veya tükenen hayvanlar, hayvanlara yapılan zulüm ve onların denek olarak kullanılması” adı altında bölümlere ayrılmıştır. Bu içeriğe sahip olan ve bölümlere ayrılarak hazırlanan uygulamalar ise 10 adet afiş tasarımı ile sınırlandırılmıştır. Hazırlanan her bir afiş tasarımında illüstrasyon unsuru ön plana çıkarılmış ve Minimalizm Akımının “az çoktur” anlayışına uygun olarak tasarlanmıştır. Tasarımlardaki denge ve kompozisyon hareketini sağlayan imgeler tek bir görsel sınırlamasıyla oluşturulmuştur. Ancak afişlerin birden fazla anlam ve duygu aktardığı, bu bağlamda minimalist sanata dair kuralları kapsayacak nitelikte bir gösterge olabileceği tespit edilmiştir. Çalışma, bir sanat akımının başka bir sanat dalını etkilemesi ve bu etkileşim sonucunda tasarlanan afiş uygulamalarının, grafik tasarım alanına yeni bir tasarım fikri sağlaması açısından önemlidir.TRDizin Özgün Baskı Resim Tekniğinden 3D Baskı Teknolojisine Geçiş(2022-11-30) Merve TINGIR; Elif TARLAKAZANÖzgün baskı resim, tarihsel süreç içerisinde toplumların ve zamanın ilerleyişiyle değişkenlik göstererek günümüze kadar ulaşmıştır. Teknolojinin gelişmesiyle artık özgün baskı sanatı sadece bireysel ya da okullarda eğitim amaçlı kullanılmaktadır. 3 boyutlu baskı üretim teknikleri günümüzde hem tasarım hem de üretim alanlarında yeni bir alan oluşturmaktadır. Sunduğu kolaylıklar sayesinde tasarımcılar için alternatif bir sanat yaratma aracı ortaya çıkmaktadır. 3 boyutlu baskı farklı disiplinlerle kullanılarak tasarım ve sanat adına çeşitlilik oluşturmaktadır. Yenilenen teknolojik gelişmeler sayesinde 3 boyutlu baskı her geçen gün yeni bir alanı etki alanına alarak gelişimine katkı sağlamaktadır. Çalışmada özgün baskı resim sanatına ilişkin tarihsel ve genel bilgilere yer verilmiştir. 3 boyutlu baskı teknolojisine geçiş süreçleri, geleneksel ve 3 boyutlu baskı tekniğini karşılaştırarak açıklamayı kapsamaktadır. Ayrıca 3 boyutlu baskı sistemlerine geçiş süreçleri ve uygulamaları incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizinden yararlanılmıştır. Literatür taraması yapılarak konuyla ilgili yapılmış çalışmalar ele alınarak yorumlanmıştır. Bu yöntem özgün baskı resim ve 3D baskı teknolojisinin güncel kullanım olanakları karşılaştırılmasını kapsamaktadır.TRDizin TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNİN İLK YILLARINDA AFİŞLERDE İMGE OLARAK KADIN: GÖSTERGE BİLİMSEL BİR ANALİZ(2017-12-01) Elif TARLAKAZANAfiş, herhangi bir ürün ya da hizmetin geniş halk kitlelerine tanıtımını sağlayan basılı üründür. Açılış, oyun, tiyatro, sinema, gösteri ya da bir haberi duyurmayı amaçlar. Görsel-işitsel medyanın henüz yaygın olmadığı Cumhuriyet Döneminin ilk yıllarında da afiş; birçok kamusal faaliyette, sosyal içerikli mesajların iletiminde, ürün ve hizmet tanıtımlarında, dönemin yaygın kitle iletişim aracı olarak kullanılmıştır. Dolayısıyla bu yaygın kullanılan kitle iletişim aracı gösterge olma özelliğini kazanmıştır. Tarih boyunca ev kadını, iş kadını, anne, eş, eğitici, politikacı vb. olarak çeşitli şekillerde karşımıza çıkan kadın, kimi afişlerde de ön planda yer almış ve almaktadır. Cumhuriyetten günümüze çeşitli alanlarda kullanılan afişlerde kadın imajı aynı zamanda afişin kullanıldığı dönemin toplum yaşantısını da gözler önüne sermektedir.Cumhuriyet dönemi afişlerinde yer alan kadın görselini gösterge bilimsel açıdan inceleyerek, kültürümüz içerisindeki önemine dikkat çekmek, toplumsal hayatın tanıtımına katkı sağlamak çalışmanın temel amacıdır.Gösterge bilim-simgeleyen bir şey olarak görülen- kültür içinde anlamı olan herhangi bir şey için uygulanabilir. Kitle iletişim araçları kapsamında radyo ve televizyon programları, filmler, karikatürler, gazete ve dergi yazıları, afiş ve diğer reklamlar da dâhil olmak üzere her tür medya üretimi ve bu medya metinlerini yorumlarken gösterge bilim çözümlemeleri uygulayabilirizTRDizin Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin İlk Yıllarında Afi̇şlerde İmge Olarak Kadın: Gösterge Bilimsel Bir Analiz(2017-12-01) Elif TARLAKAZANAfiş, herhangi bir ürün ya da hizmetin geniş halk kitlelerine tanıtımını sağlayan basılı üründür. Açılış, oyun, tiyatro, sinema, gösteri ya da bir haberi duyurmayı amaçlar. Görsel-işitsel medyanın henüz yaygın olmadığı Cumhuriyet Döneminin ilk yıllarında da afiş; birçok kamusal faaliyette, sosyal içerikli mesajların iletiminde, ürün ve hizmet tanıtımlarında, dönemin yaygın kitle iletişim aracı olarak kullanılmıştır. Dolayısıyla bu yaygın kullanılan kitle iletişim aracı gösterge olma özelliğini kazanmıştır. Tarih boyunca ev kadını, iş kadını, anne, eş, eğitici, politikacı vb. olarak çeşitli şekillerde karşımıza çıkan kadın, kimi afişlerde de ön planda yer almış ve almaktadır. Cumhuriyetten günümüze çeşitli alanlarda kullanılan afişlerde kadın imajı aynı zamanda afişin kullanıldığı dönemin toplum yaşantısını da gözler önüne sermektedir. Cumhuriyet dönemi afişlerinde yer alan kadın görselini gösterge bilimsel açıdan inceleyerek, kültürümüz içerisindeki önemine dikkat çekmek, toplumsal hayatın tanıtımına katkı sağlamak çalışmanın temel amacıdır. Gösterge bilim-simgeleyen bir şey olarak görülen- kültür içinde anlamı olan herhangi bir şey için uygulanabilir. Kitle iletişim araçları kapsamında radyo ve televizyon programları, filmler, karikatürler, gazete ve dergi yazıları, afiş ve diğer reklamlar da dâhil olmak üzere her tür medya üretimi ve bu medya metinlerini yorumlarken gösterge bilim çözümlemeleri uygulayabiliriz.Publication WOMEN AS IMAGE ON THE POSTERS IN THE FIRST YEARS OF TURKISH REPUBLIC HISTORY: A SEMIOLOGICAL ANALYZE(2017.01.01) Tarlakazan, E; Elif TARLAKAZANAfiş, herhangi bir ürün ya da hizmetin geniş halk kitlelerine tanıtımını sağlayan basılı üründür. Açılış, oyun, tiyatro, sinema, gösteri ya da bir haberi duyurmayı amaçlar. Görsel-işitsel medyanın henüz yaygın olmadığı Cumhuriyet Döneminin ilk yıllarında da afiş; birçok kamusal faaliyette, sosyal içerikli mesajların iletiminde, ürün ve hizmet tanıtımlarında, dönemin yaygın kitle iletişim aracı olarak kullanılmıştır. Dolayısıyla bu yaygın kullanılan kitle iletişim aracı gösterge olma özelliğini kazanmıştır. Tarih boyunca ev kadını, iş kadını, anne, eş, eğitici, politikacı vb. olarak çeşitli şekillerde karşımıza çıkan kadın, kimi afişlerde de ön planda yer almış ve almaktadır. Cumhuriyetten günümüze çeşitli alanlarda kullanılan afişlerde kadın imajı aynı zamanda afişin kullanıldığı dönemin toplum yaşantısını da gözler önüne sermektedir. Cumhuriyet dönemi afişlerinde yer alan kadın görselini gösterge bilimsel açıdan inceleyerek, kültürümüz içerisindeki önemine dikkat çekmek, toplumsal hayatın tanıtımına katkı sağlamak çalışmanın temel amacıdır. Gösterge bilim-simgeleyen bir şey olarak görülen- kültür içinde anlamı olan herhangi bir şey için uygulanabilir. Kitle iletişim araçları kapsamında radyo ve televizyon programları, filmler, karikatürler, gazete ve dergi yazıları, afiş ve diğer reklamlar da dâhil olmak üzere her tür medya üretimi ve bu medya metinlerini yorumlarken gösterge bilim çözümlemeleri uygulayabiliriz.