TRDizin: Göstergebilimsel Çözümleme: Sağlık Bakanlığı Meme, Rahim Ağzı ve Bağırsak Kanseri Farkındalık Afişleri
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
0
Total Downloads
0
Abstract
Reklamda temel koşul doğru hedef kitleye doğru zamanda,doğru biçimde seslenebilmek, ulaşabilmektir. Afiş tasarımları isetamda bu noktada izleyicisiyle aracısız karşılaşan tasarımürünleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Günlük yaşantımızda;yürüdüğümüz yolda, otobüs durağında kısacası her yerdekarşılaştığımız göstergelerdir. Göstergebilim; kendi dışındakişeyi temsil eden ve temsil ettiği şeyin yerini alabilecek nitelikteolan her çeşit biçim, nesne, olgu, vb. olarak tanımlanabilir. Buçalışmanın amacı T. C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı GenelMüdürlüğü Kanser Dairesi Başkanlığı’nın 2018 yılındahazırladığı “Meme, Rahim Ağzı ve Bağırsak KanseriAfişleri”nin göstergebilimsel çözümlemesinin yapılmasıdır.Analiz Roland Barthes tarafından tanımlanmış olan, var olan vegörünen arkasındaki ileti düzleminde gerçekleştirilmiştir.
Date
2019-04-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Tarlakazan, E. (2019). Göstergebilimsel Çözümleme: Sağlık Bakanlığı Meme, Rahim Ağzı ve Bağırsak Kanseri Farkındalık Afişleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 0(43), 37-43