TRDizin:
Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Açı Kavramına İlişkin Oluşturdukları Kavram Haritalarının Değerlendirilmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmeni adaylarının açı kavramı bilgilerini bilgisayar destekli ortamda hazırlanan kavram haritalarından yola çıkarak değerlendirmektir. Bu amaca ulaşmak için öncelikle 57 ortaokul matematik öğretmen adaylarına kavram haritası tasarımı için geliştirilmiş olan Inspiration9 programı tanıtılmıştır. Daha sonra adaylardan bu programı kullanarak açı kavramıyla ilgili bir kavram haritası hazırlamaları istenmiştir. Çalışma sonunda öğretmen adaylarının kavram haritalarını oluştururken kullandıkları kavramlarda konu alanı bilgisi açısından çapraz bağlantılarda anlamlı ilişkiler kuramadıkları ortaya çıkmıştır. Diğer bir taraftan kavram haritalarının kavramsal anlamaya ve yapısal değişimleri incelemeye yönelik kullanışlı bir araç olduğu görülmüştür.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Tuluk, G. (2015). Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Açı Kavramına İlişkin Oluşturdukları Kavram Haritalarının Değerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(2), 323-337

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals