TRDizin:
Ortaokul Öğrencilerinin Elektrik ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Hakkındaki Düşüncüleri Arasındaki Bağlantının İncelenmesi

dc.contributor.authorM. Said DOĞRU
dc.contributor.authorİbrahim DEMİRBAŞ
dc.date.accessioned2023-04-14T21:34:46Z
dc.date.available2023-04-14T21:34:46Z
dc.date.issued2020-12-01
dc.description.abstractİklim değişikliği ve mevcut enerji kaynaklarının hızla tükenmesi nedeniyle tüm insanların enerjikonusundaki farkındalığının geliştirilmesi kritik öneme sahip olup bu farkındalığa küçük yaşlarda başlanmasıönemlidir. Farkındalığın geliştirilebilmesi için enerjinin farklı yollardan özellikle doğal yollardan üretilmesiüzerine düşünülmesi ve bu yönde çalışmalar yapmak gerekir. Bu araştırmanın amacı 6. sınıf öğrencilerininenerji ve doğal kaynaklarla ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada öğrencilerin yenilenebilir enerjikaynaklarının tanımlanması, elektrik üretimi ve kullanımını sebepleriyle birlikte tanımlamaları istenmiştir.Öğretmenler de konuyla ilgili bilgilendirilerek; müfredata uygun olarak geliştirilen etkinlikler öğretmenlerinkontrolünde öğrencilerin enerji tasarrufu ile ilgili yaptıkları görselleri paylaşmaları istenmiştir. Araştırmanınçalışma grubu İç Anadolu ve Batı Karadeniz’de bulunan üç ortaokulda altıncı sınıfta öğrenim görmekte olanve ders dışı zamanlarda bilim şenliği etkinliklerine katılan yetmiş ikisi erkek, yetmiş sekizi kız olmak üzeretoplam 150 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubu olarak amaçlı örnekleme biçimlerinden kolayulaşılabilir örneklem tercih edilmiştir. Yenilenebilir enerji kaynaklar hakkında fikirleri değerlendirilirkenöğrencilerin açık uçlu yanıtlarının analizinde nitel yöntemler kullanılmıştır. Çalışma bitiminde öğrencilerin;güneş, hidroelektrik ve rüzgâr enerjilerine aşina oldukları gözlemlenmiştir ve gelecekte güneş enerjisinindaha fazla kullanılması gerektiğini önermişlerdir. Öğrenciler rüzgâr türbinleri ve güneş panellerindeki enerjitransferini diğer elektrik üretim sistemlerine göre daha kolay açıklayabilmiştir. Çevresel hizmet içi öğrenmeprogramı bağlamında önemli doğal kaynak ve enerji kavramlarını da öğrenmişlerdir
dc.identifier.citationDoğru, M., Demi̇rbaş, İ. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Elektrik ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Hakkındaki Düşüncüleri Arasındaki Bağlantının İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences , 15(6), 4151-4167
dc.identifier.doi10.47423/TurkishStudies.45576
dc.identifier.eissn2667-5609
dc.identifier.endpage4167
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue6
dc.identifier.startpage4151
dc.identifier.trdizin411680
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/411680/ortaokul-ogrencilerinin-elektrik-ve-yenilenebilir-enerji-kaynaklari-hakkindaki-dusunculeri-arasindaki-baglantinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7072
dc.identifier.volume15
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Educational Sciences
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Elektrik ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Hakkındaki Düşüncüleri Arasındaki Bağlantının İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin227dc092-0b90-4731-87a0-050a740b4baf
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery227dc092-0b90-4731-87a0-050a740b4baf

Files