TRDizin:
FEN BİLİMLERİ, BİYOLOJİ VE FİZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININSOSYOBİLİMSEL KONULAR AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

dc.contributor.authorMehmet Nuri GÖMLEKSİZ
dc.contributor.authorSümeyra Zeynep ET
dc.date.accessioned2023-04-14T20:46:53Z
dc.date.available2023-04-14T20:46:53Z
dc.date.issued2021-01-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacını fen bilimleri (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) ortaöğretim biyoloji ve fizik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programlarında sosyobilimsel konulara yer verilme durumunun incelenmesi oluşturmaktadır. Oluşturulan amaç doğrultusunda araştırmada nitel yöntem benimsenmiştir. Fen bilimleri (İlkokul ve Ortaokul 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıflar), biyoloji ve fizik dersi (9., 10., 11. ve 12. sınıflar) öğretim programları veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Bu öğretim programlarının kazanımları incelenerek öğretim programları değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda fen bilimleri dersi öğretim programında 17 kazanımın, biyoloji dersi öğretim programında ise 8 kazanımın sosyobilimsel konularla ilgili olduğu belirlenmiştir. Fizik dersi öğretim programında toplamda 213 kazanımın olduğu ve bu kazanımlardan sadece 5 tanesinin sosyobilimsel konular ile ilgili olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak sosyobilimsel konuları fen eğitimine dâhil edebilmek için öğretim programlarında sosyobilimsel konulara ilişkin kazanımlara daha fazla ağırlık verilmesi gerektiği söylenebilir.
dc.identifier.citationGömleksi̇z, M., Et, S. (2021). FEN BİLİMLERİ, BİYOLOJİ VE FİZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININSOSYOBİLİMSEL KONULAR AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 745-756
dc.identifier.doi10.18069/firatsbed.872628
dc.identifier.eissn2149-3243
dc.identifier.endpage756
dc.identifier.issn1300-9702
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage745
dc.identifier.trdizin469041
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/469041/fen-bilimleri-biyoloji-ve-fizik-dersi-ogretim-programlarininsosyobilimsel-konular-acisindan-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6713
dc.identifier.volume31
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofFırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleFEN BİLİMLERİ, BİYOLOJİ VE FİZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININSOSYOBİLİMSEL KONULAR AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizind09e7ef9-e888-43fa-9224-65b26c5b8e57
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryd09e7ef9-e888-43fa-9224-65b26c5b8e57

Files