TRDizin:
Temel Tasarım Dersinin Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması

dc.contributor.authorSofya Cihan CANBOLAT
dc.date.accessioned2023-07-28T22:06:39Z
dc.date.available2023-07-28T22:06:39Z
dc.date.issued2023-06-30
dc.description.abstractSanat eğitiminin en önemli amaçlarından biri görmeyi, dokunmayı, işitmeyi öğretmek ve aynı zamanda bireyin çevresini algılamasını sağlayarak bireyi biçimlendirmeye yöneltmektir. Temel tasarım dersi, öğrencilerin farklı yöntem ve teknikler öğrenerek yaratıcılıklarını geliştiren ve ileride yapacakları çalışmalara temel oluşturan bir derstir. Bu araştımada Kastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü öğrencilerinin temel tasarım dersi bir günlük gözlem sonuçları doğrultusunda ve eğitsel eleştiri modeline göre değerlendirilmiştir. Bu amaçla eğitim ortamı, öğretim üyesinin genel özellikleri ve ağırlıklı olarak kullandığı öğretim yöntemi, öğrenci profilleri ve öğrencilerin temel tasarım dersine yönelik düşünceleri ile derse katılımları gözlemlenmiştir. Eğitsel eleştiri modeline göre derse ilişkin veriler; gözlem, video kaydı ve yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Elde edilen verilere göre; temel tasarım dersinin verildiği atölyenin fiziki şartlar bakımından genel olarak yeterli olmasına rağmen, eksikliklerinin olduğu tespit edilmiştir. 270 dakikalık ders gözlemi sonucunda öğretim üyesinin en çok süreç içinde iletişimsel ve temel bilgi aktarımı yöntemlerini kullandığı sonucuna varılmıştır. Temel tasarım dersinin en çok sevilen ders olduğu ve bunun sebepleri arasında; öğretim üyesinin etkisi, dersin çizim ağırlıklı olması, farklı çizim teknikleri öğrenmenin öğrenciye mutluluk vermesi ve bu dersin öğrencilerin düşüncelerini ifade etmesinde önemli bir ders olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın etik kurul onayı “Kastamonu Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırma ve Yayın Etiği Etik Komisyonu’nun 17 Mayıs 2022 tarihli 17 sayılı” kararına göre alınmıştır.
dc.identifier.citationCanbolat, C. (2023). Temel Tasarım Dersinin Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması. Turkish Studies (Elektronik), 18(2), 715-730
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.67575
dc.identifier.eissn1308-2140
dc.identifier.endpage730
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage715
dc.identifier.trdizin1190094
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1190094/temel-tasarim-dersinin-egitsel-elestiri-modeline-gore-degerlendirilmesi-bir-durum-calismasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/16214
dc.identifier.volume18
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTemel Tasarım Dersinin Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizindbe593bc-0cc3-4876-91ee-75aa40fe0e8c
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoverydbe593bc-0cc3-4876-91ee-75aa40fe0e8c

Files