TRDizin:
ORTAOKUL 5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE YEREL TARİH KULLANIMINA BİR ÖRNEK: SAFRANBOLU GEZİSİ

dc.contributor.authorSelahattin KAYMAKCI
dc.contributor.authorAbdulkerim DEMİR
dc.contributor.authorİdris KINASAKAL
dc.date.accessioned2023-04-14T21:58:53Z
dc.date.available2023-04-14T21:58:53Z
dc.date.issued2019-04-01
dc.description.abstractSosyal Bilgiler dersinde okul dışı öğrenme ortamları önemli bir yertutmaktadır. Okul dışı öğrenme ortamlarından biri de yerel tarihyöntemidir. Bu araştırmanın amacı ortaokul 5. sınıf Sosyal Bilgilerdersinde yerel tarih gezisi kapsamında yapılan etkinliklere yöneliköğrenci ve öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitelmetodoloji kapsamında eylem araştırmasından yararlanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı baharyarıyılında Karabük il merkezinde bulunan bir ortaokulun 5. sınıflarındaöğrenim gören toplam 17 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma içeriğidoğrultusunda veri toplama araçları da çeşitlendirilmiştir. Bu bağlamdaaraştırmada yapılandırılmış mülakat, çalışma yaprakları ve gezigünlüklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler içerikanalizi yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, Sosyal Bilgilerdersi öğretim programında önerilmesine ve programda uygun kazanımlarbulunmasına rağmen (Milli Eğitim Bakanlığı, 2005) öğrencilerin öncekiöğrenim yaşantılarında bu mekânlardan hiçbirini okul gezisi aracılığıylaziyaret etmedikleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin tamamı bu tür gezilerintekrarının olması halinde geziye muhakkak katılacaklarını ifade etmiştir.Öğrencilerin çoğu yerel tarih gezisinin, bilgilerin kalıcı hale getirilmesindeve konu alanına yönelik yeni bilgiler edinmelerine katkı sağladığını ifadeetmişlerdir. Araştırma sonrasında ortaya çıkan en önemli öneri ise; yereltarih özelinde okul dışı Sosyal Bilgiler öğretimini engelleyen etmenlerin(bürokratik işlemler, prosedürler, zaman kısıtlaması vb.) mümkünolduğunca en aza indirilmesi gerekir.
dc.identifier.citationKaymakci, S., Demi̇r, A., Kinasakal, İ. (2019). ORTAOKUL 5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE YEREL TARİH KULLANIMINA BİR ÖRNEK: SAFRANBOLU GEZİSİ. Turkish Studies - Educational Sciences , 14(6), 3181-3202
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.36863
dc.identifier.eissn2667-5609
dc.identifier.endpage3202
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue6
dc.identifier.startpage3181
dc.identifier.trdizin375663
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/375663/ortaokul-5-sinif-sosyal-bilgiler-dersinde-yerel-tarih-kullanimina-bir-ornek-safranbolu-gezisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7361
dc.identifier.volume14
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Educational Sciences
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleORTAOKUL 5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE YEREL TARİH KULLANIMINA BİR ÖRNEK: SAFRANBOLU GEZİSİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin9d4e0f18-2dca-4f57-a565-0fc10072a438
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery9d4e0f18-2dca-4f57-a565-0fc10072a438

Files