TRDizin:
Matematik Öğretmen Adaylarının Trigonometri Konusunda Kullandıkları Kanıt Şemalarının Öğrenme Stillerine Göre İncelenmesi

dc.contributor.authorOya PEKTAŞ
dc.contributor.authorGöksal BİLGİCİ
dc.date.accessioned2023-04-14T22:18:03Z
dc.date.available2023-04-14T22:18:03Z
dc.date.issued2019-01-01
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin ve trigonometri konusunda tercih ettikleri kanıt şemalarının belirlenmesi ve bunların farklı değişkenler açısından incelenerek kanıt şemalarının öğrenme stillerine göre değişimini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tarama yönteminin kullanıldığı bu araştırmada 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 170 öğretmen adayı araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kolb öğrenme stili envanteri ve Trigonometri İspat Envanteri (TİE) kullanılmıştır. Katılımcıların öğrenme stilleri, envantere verilen yanıtlara göre belirlenirken, kanıt şemaları betimsel analiz yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre katılımcılar arasında baskın olan öğrenme stilinin özümseyen olduğu ve aynı zamanda öğrenme stillerinin cinsiyete ve sınıf düzeyine göre farklılaşmadığı görülmüştür. Bununla birlikte katılımcıların en çok analitik kanıt şemasını kullanmayı tercih ettiği ve kanıt yaparken kullandıkları kanıt şemalarının öğrenme stillerine göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationPektaş, O., Bi̇lgi̇ci̇, G. (2019). Matematik Öğretmen Adaylarının Trigonometri Konusunda Kullandıkları Kanıt Şemalarının Öğrenme Stillerine Göre İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(3), 1347-1358
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.3164
dc.identifier.eissn2147-9844
dc.identifier.endpage1358
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1347
dc.identifier.trdizin338264
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/338264/matematik-ogretmen-adaylarinin-trigonometri-konusunda-kullandiklari-kanit-semalarinin-ogrenme-stillerine-gore-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7482
dc.identifier.volume27
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMatematik Öğretmen Adaylarının Trigonometri Konusunda Kullandıkları Kanıt Şemalarının Öğrenme Stillerine Göre İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin3efc82e8-ccb5-48de-9b0d-18e7bf0d385a
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery3efc82e8-ccb5-48de-9b0d-18e7bf0d385a

Files