TRDizin:
Marka Deneyimi, Marka Tatmini, Marka Farkındalığı ve Marka Sadakati İlişkisi: Ilgaz Dağı Milli Parkı Ziyaretçileri Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.authorAslı EREN
dc.contributor.authorAlev SÖKMEN
dc.contributor.authorGökhan KENEK
dc.date.accessioned2023-04-13T23:29:11Z
dc.date.available2023-04-13T23:29:11Z
dc.date.issued2022-12-31
dc.description.abstractBu çalışmada marka deneyiminin, marka sadakati, marka tatmini ve marka farkındalığı üzerindeki etkilerinin tespit edilmesi ve ayrıca marka deneyimi ile marka sadakati arasında marka tatmini ve marka farkındalığının aracılık rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik 24 Şubat – 3 Mart 2022 tarihleri arasında Ilgaz Dağı Milli Parkı’nı ziyaret eden 250 turistin katılımı ile bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Yüz yüze anket yöntemi ile toplanan veriler SPSS 26 programı kullanılarak değerlendirilmiş ve analize tabi tutulmuştur. Elde edilen sonuçlar, marka deneyiminin; marka tatmini, marka sadakati ve marka farkındalığı üzerinde anlamlı etkisi olduğunu göstermektedir. Bunun yanında, marka tatmini ve marka farkındalığı, marka deneyimi ile marka sadakati arasında kısmi aracılık rolüne sahiptir. Ulaşılan bir diğer sonuç ise marka tatmini ile marka farkındalığı arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişkinin bulunduğudur.
dc.identifier.citationEren, A., Sökmen, A., Kenek, G. (2022). Marka Deneyimi, Marka Tatmini, Marka Farkındalığı ve Marka Sadakati İlişkisi: Ilgaz Dağı Milli Parkı Ziyaretçileri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(4), 3554-3572
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2022.1155
dc.identifier.eissn2147-8775
dc.identifier.endpage3572
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage3554
dc.identifier.trdizin1148911
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1148911/marka-deneyimi-marka-tatmini-marka-farkindaligi-ve-marka-sadakati-iliskisi-ilgaz-dagi-milli-parki-ziyaretcileri-uzerine-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6380
dc.identifier.volume10
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studies
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMarka Deneyimi, Marka Tatmini, Marka Farkındalığı ve Marka Sadakati İlişkisi: Ilgaz Dağı Milli Parkı Ziyaretçileri Üzerine Bir Araştırma
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinbb9dde97-8c45-4486-8d4f-aa9b990787d9
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoverybb9dde97-8c45-4486-8d4f-aa9b990787d9

Files