TRDizin: Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Belirlenmesi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Giriş: Hemşirelik mesleği kritik karar vermeyi gerektirir. Bu nedenle hemşirelerin eleştirel düşünme becerisine sahip olması gerekir.Amaç:Bu çalışma,hemşirelikson sınıföğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Yöntem:Tanımlayıcı tipte olan araştırma, 2011-2012 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Döneminde, Türkiye'nin farklı bölgelerinde bulunan yediüniversitede öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 553 son sınıf hemşirelik öğrencileri ile yapılmıştır. Veriler, Öğrenci Tanıtıcı Özellikler Formu ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (KEDEÖ)kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; sayı, yüzdelik hesapları, t testi, tek yönlü varyans analizi ve Tukey testi, kullanılmıştır.Bulgular:Son sınıf hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme puan ortalaması X=193.87 ± 23.019 olup düşük düzeydedir. Öğrencilerin KEDEÖaltölçek puan ortalamalarından sadece analitiklik alt ölçeği puan ortalaması orta düzeyde (45.03 ± 7.105), doğruyu arama alt ölçeği 24.25 ± 5.167, açık fikirlilik alt ölçeği 36.98 ± 9.099, sistematiklik alt ölçeği 20.35 ± 3.733, kendine güven alt ölçeği 28.20 ± 5.465, meraklılık alt ölçeği 39.07 ± 7.047 puan olup düşük düzeydedir. Araştırmada, aile yapısının ve baba eğitim düzeyinin öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerini olumlu yönde etkilediği saptanmıştır.Sonuç:Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri düşük bulunmuştur.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Durmuş İskender, M., Karadağ, A. (2015). Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(4), 3-11
