TRDizin:
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI: EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ VE EKONOMİK KALKINMA

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Yeni ekonomi olarak adlandırılan bilgi teknolojilerindeki gelişme, uzaktan eğitim uygulamalarının yaygınlaşmasında önemli rol oynamıştır. Bu kapsamda çalışmanın amacı; tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de yükseköğretim düzeyinde (ön lisans ve lisans), eğitimde fırsat eşitliğine dolayısıyla da ekonomik kalkınmaya nasıl katkı sağladığını ortaya koymaktır. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'nin uzaktan eğitim hizmetlerinin esas alındığı çalışma sonucunda, uzaktan eğitimin yaygınlaşmasının, düşük gelirli olduğu için çalışmak zorunda olanlar, özürlüler, mahkûmlar, cinsiyet eşitsizliği nedeniyle eğitim alamamış kadınlar gibi sosyal kesimlerin yükseköğretim düzeyinde, eğitim almalarını sağladığı dolayısıyla eğitimde fırsat eşitliğine katkı sağladığı tespit edilmiştir. Uzaktan eğitim sayesinde üniversite eğitimine katılımın artması; insani gelişmenin önemli bir belirleyicisi olan eğitim düzeyini; hem beklenen eğitim süresi hem de ortalama eğitim süresi bazında iyileştirerek ekonomik kalkınmayı destekleyecektir. Bunun en önemli kanıtı, OECD ülkelerinde, 25-64 yaş arasında üniversite eğitimi almış olanların oranı ile ülkelerin insani gelişme endeksleri arasında %68 gibi doğru yönlü kuvvetli bir ilişkinin olmasıdır. Örgün eğitime göre oldukça düşük maliyetli olan uzaktan eğitimin fırsat eşitliğine olan katkısı yanında, hayat boyu öğrenmeye olan katkısı sayesinde toplumun üretkenliği de artacaktır. Bu nedenle üniversite düzeyinde uzaktan eğitime daha fazla önem verilmeli, toplumun uzaktan eğitimle kendini sürekli geliştirmesi teşvik edilmelidir

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Kandemi̇r, O. (2014). TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYİNDE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI: EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ VE EKONOMİK KALKINMA. Turkish Studies (Elektronik), 9(5), 1155-1176

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

9

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals