TRDizin:
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Hakkındaki İnanışları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki

dc.contributor.authorMehmet Koray SERİN
dc.contributor.authorLütfi İNCİKABI
dc.contributor.authorGökhan UYANIK
dc.date.accessioned2023-04-14T22:42:20Z
dc.date.available2023-04-14T22:42:20Z
dc.date.issued2018-08-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının matematiğin doğası, öğretimi ve öğrenimi hakkındaki inanışları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki düzeyini ortaya koymaktır. Araştırma veri bağlamında nicel bir paradigmaya sahiptir ve ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. 2014-2015 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’ nda öğrenim gören üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayları araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada iki temel veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan ilki Kayan, Haser ve Işıksal-Bostan (2013) tarafından geliştirilen Matematik Hakkındaki İnanışlar Ölçeği iken diğeri Kökdemir (2003) tarafından Türkçeye uyarlanan California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği’dir. Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden aritmetik ortalama işlemleri ile bağımsız gruplar t testi, korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmeni adayları matematiğin doğası, öğrenimi ve öğretimi hakkında geleneksel inanışlara kıyasla daha çok yapılandırmacı inanışlara sahiptirler. Bununla birlikte eleştirel düşünme eğilimlerinin kısmen olumlu yönde olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının hem matematik hakkında inanışlar hem de eleştirel düşünme eğilimlerinde sınıf düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Son olarak korelasyon analizi sonuçlarına göre yapılandırmacı inanışlar boyutu ile eleştirel düşünme eğilimleri ölçeği faktörleri arasında pozitif yönde düşük düzeyde ilişkinin var olduğu görülmüştür.
dc.identifier.citationSeri̇n, M., İnci̇kabi, L., Uyanik, G. (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Hakkındaki İnanışları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(3), 513-535
dc.identifier.doi10.16949/turkbilmat.311084
dc.identifier.eissn1309-4653
dc.identifier.endpage535
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage513
dc.identifier.trdizin398484
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/398484/sinif-ogretmeni-adaylarinin-matematik-hakkindaki-inanislari-ile-elestirel-dusunme-egilimleri-arasindaki-iliski
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7634
dc.identifier.volume9
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTürk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Hakkındaki İnanışları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizine95c4730-ca99-49af-8577-77cbffba7748
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoverye95c4730-ca99-49af-8577-77cbffba7748

Files