TRDizin:
FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Finansal okuryazarlık, bireylerin paranın kullanımı ve yönetimi konusunda, gelirlerini yatırımlara dönüştürme ve bütçelerini yönetebilme konusundaki yetkinliğidir. Geleceğimizi şekillendirenlerin öğrencilerimiz olması nedeni ile bu araştırma, Kastamonu Üniversitesindeki Bankacılık ve Finans öğrencilerine yönelik yapılmıştır. Bu çalışmamızdaki amaç, öğrencilerin finansal okuryazarlık, finansal bilgi ve finansal tutum ile ilgili davranışlarını araştırmaktır. Öğrencilerin demografik özellikleri frekans dağılımlarıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Ki-kare analiziyle demografik özellikler ile finansal okuryazarlık başarı seviyeleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda finansal okuryazarlık başarı seviyeleri ile demografik özelliklerden sadece yaş ve cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Diğer tüm demografik özellikler ile finansal okuryazarlık başarı seviyeleri arasındaki ilişki anlamlıdır. Ayrıca, Finansal bilgi ve finansal tutum ile finansal okuryazarlık başarı seviyeleri arasındaki ilişki de anlamlı bulunmuştur.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Sönmez, Y., Kiliç, E. (2020). FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 479-497

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals