TRDizin:
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: OLUŞTURMACI ÖĞRETİMİN ETKİSİ

dc.contributor.authorAli Yiğit KUTLUCA
dc.contributor.authorAbdullah AYDIN
dc.date.accessioned2023-04-14T23:15:06Z
dc.date.available2023-04-14T23:15:06Z
dc.date.issued2016-12-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Fen Bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimi öz-yeterlik inançlarınıoluşturmacı fen öğretim süreci, cinsiyet, genel not ortalaması ve bilimin doğası anlayışıdeğişkenleri açısından incelemektir. Araştırma, 32 Fen Bilgisi öğretmen adayı (28 kız, 4 erkek) ilegerçekleştirilmiştir. Katılımcılar, Uygulama Öncesi ve Sonrasında Fen Öğretimi Öz-yeterlik İnancıÖlçeğini doldurmuşlardır. Bununla birlikte uygulama sonrasında cinsiyet, genel not ortalaması vebilimin doğası anlayışı gibi veriler de toplanmıştır. Bulgular; fen öğretimi öz-yeterlik inançlarınınuygulama sonrasında anlamlı bir şekilde geliştiğini göstermiştir. Buna ek olarak katılımcıların öz- yeterlik inançları ile cinsiyet, genel not ortalaması ve bilimin doğası anlayışları arasında anlamlıbir ilişki olmadığı tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationKutluca, A., Aydin, A. (2016). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: OLUŞTURMACI ÖĞRETİMİN ETKİSİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 217-236
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-4929
dc.identifier.endpage236
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage217
dc.identifier.trdizin214318
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/214318/fen-bilgisi-ogretmen-adaylarinin-oz-yeterlik-inanclarinin-cesitli-degiskenler-acisindan-incelenmesi-olusturmaci-ogretimin-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8163
dc.identifier.volume16
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleFEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: OLUŞTURMACI ÖĞRETİMİN ETKİSİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files