TRDizin: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: OLUŞTURMACI ÖĞRETİMİN ETKİSİ
| dc.contributor.author | Ali Yiğit KUTLUCA | |
| dc.contributor.author | Abdullah AYDIN | |
| dc.date.accessioned | 2023-04-14T23:15:06Z | |
| dc.date.available | 2023-04-14T23:15:06Z | |
| dc.date.issued | 2016-12-01 | |
| dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; Fen Bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimi öz-yeterlik inançlarınıoluşturmacı fen öğretim süreci, cinsiyet, genel not ortalaması ve bilimin doğası anlayışıdeğişkenleri açısından incelemektir. Araştırma, 32 Fen Bilgisi öğretmen adayı (28 kız, 4 erkek) ilegerçekleştirilmiştir. Katılımcılar, Uygulama Öncesi ve Sonrasında Fen Öğretimi Öz-yeterlik İnancıÖlçeğini doldurmuşlardır. Bununla birlikte uygulama sonrasında cinsiyet, genel not ortalaması vebilimin doğası anlayışı gibi veriler de toplanmıştır. Bulgular; fen öğretimi öz-yeterlik inançlarınınuygulama sonrasında anlamlı bir şekilde geliştiğini göstermiştir. Buna ek olarak katılımcıların öz- yeterlik inançları ile cinsiyet, genel not ortalaması ve bilimin doğası anlayışları arasında anlamlıbir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. | |
| dc.identifier.citation | Kutluca, A., Aydin, A. (2016). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: OLUŞTURMACI ÖĞRETİMİN ETKİSİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 217-236 | |
| dc.identifier.doi | ||
| dc.identifier.eissn | 2148-4929 | |
| dc.identifier.endpage | 236 | |
| dc.identifier.issn | 1303-0493 | |
| dc.identifier.issue | 1 | |
| dc.identifier.startpage | 217 | |
| dc.identifier.trdizin | 214318 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/214318/fen-bilgisi-ogretmen-adaylarinin-oz-yeterlik-inanclarinin-cesitli-degiskenler-acisindan-incelenmesi-olusturmaci-ogretimin-etkisi | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/8163 | |
| dc.identifier.volume | 16 | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.relation.ispartof | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: OLUŞTURMACI ÖĞRETİMİN ETKİSİ | |
| dc.type | RESEARCH | |
| dspace.entity.type | Trdizin | |
| local.indexed.at | TrDizin |
