TRDizin:
3-6 YAŞ DÖNEMİNDEKİ ÇOCUKLARININ CİNSİYET ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

dc.contributor.authorEzgi ADA
dc.contributor.authorEda ERDAŞ KARTAL
dc.date.accessioned2023-04-13T23:53:22Z
dc.date.available2023-04-13T23:53:22Z
dc.date.issued2022-12-25
dc.description.abstractÇocukların okul öncesi dönemde cinsiyet farklılıklarının farkına varmalarının kolaylaştırılması ve kendi cinsiyetlerine uygun rolleri benimseyebilmeleri için önce çocukların mevcut cinsiyet algılarının ortaya koyulması, sonrasında ise yaşlarına uygun cinsel eğitimin bu yaşlardan itibaren ele alınması önemlidir. Ancak Millî Eğitim Bakanlığının okul öncesi eğitim programları incelendiğinde "cinsel eğitim" kavramına yeterince yer verilmediği ve okul öncesi dönemde bu alanda yapılan akademik çalışmaların sınırlı sayıda olduğu görülmektedir. 3-6 yaş dönemindeki çocukların cinsiyetlerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanan bu çalışma “karma yöntem araştırması” olarak tasarlanmıştır. Karma yöntemler, bir çalışmada nitel ve nicel araştırmaların ve bunların verilerinin birleştirilmesini ya da bütünleştirilmesini gerektirmektedir. Karma yöntem araştırması; felsefi varsayımları ve kuramsal çerçeveleri içeren farklı araştırma desenlerinin kullanılmasını, nitel ve nicel verilerin toplanmasını ve bu iki veri türünün bütünleştirilmesini kapsayan bir araştırma yaklaşımıdır. Ayrıca karma model nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin zayıf yönlerinden uzaklaşarak daha fazla veri ve geniş bir bakış açısı sağlamaktadır (Creswell, 2017). Veriler “3-6 Yaş Çocuklarının Cinsiyet Algıları Görüşme Formu” ile elde edilmiştir. Araştırma bulguları 3-6 yaş dönemindeki çocukların cinsiyet algılarının kılık-kıyafet ve oyun-oyuncak seçimi ile fiziksel görünüş üzerine odaklı olduğunu ortaya koymuştur. Demografik açıdan incelendiğinde sadece anne ve baba eğitim düzeyi açısından anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationAda, E., Kartal, E. (2022). 3-6 YAŞ DÖNEMİNDEKİ ÇOCUKLARININ CİNSİYET ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 26(3), 729-740
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage740
dc.identifier.issn1301-370X
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage729
dc.identifier.trdizin1144704
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1144704/3-6-yas-donemindeki-cocuklarinin-cinsiyet-algilarinin-cesitli-degiskenler-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6409
dc.identifier.volume26
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTürkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title3-6 YAŞ DÖNEMİNDEKİ ÇOCUKLARININ CİNSİYET ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files