TRDizin:
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MİZAH TARZLARI İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

dc.contributor.authorErgün RECEPOĞLU
dc.contributor.authorSerpil RECEPOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T22:54:16Z
dc.date.available2023-04-14T22:54:16Z
dc.date.issued2018-06-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin mizah tarzlarıile stresle başa çıkma tarzları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bukapsamda ortaöğretim öğrencilerinin mizah tarzları stresle başaçıkmada kullanılan tarzların anlamlı yordayıcısı olup olmadığı daincelenmiştir. Bu çalışma ilişkisel tarama modelinde korelasyonel birçalışmadır. Araştırmanın yordanan-ölçüt değişkenleri öğrencilerinstresle başa çıkmada kullandıkları tarzlardır (kendine güvenli yaklaşım,iyimser yaklaşım, çaresiz yaklaşım, boyun eğici yaklaşım ve sosyaldestek arama). Yordayıcı değişkenler ise, bu öğrenciler tarafındankullanılan mizah tarzlarıdır (kendini geliştirici mizah, katılımcı mizah,saldırgan mizah ve kendini yıkıcı mizah). Araştırmanın çalışmagrubunu Kastamonu ilinde 2014-2015 ve 2015-2016 eğitim-öğretimyılında, çeşitli liselerde öğrenim gören ortaöğretim öğrencilerioluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ‘Stresle Başa Çıkma TarzlarıÖlçeği’ ve ‘Mizah Tarzları Ölçeği’ kullanılmıştır. Veri analizi iki aşamadayapılmıştır. Araştırmada alt problemlerin çözümlenebilmesi içinöncelikle her bir alt ölçekte yer alan maddelerin aritmetik ortalamadeğerleri hesaplanarak o faktör için bir puan hesaplanmıştır. Analizlerbu faktör puanları üzerinden yapılmıştır. Değişkenler arasındakiilişkilerin hesaplanmasında Pearson Momentler Çarpım KorelasyonKatsayısı (r) hesaplanmıştır. Bununla birlikte, yordayıcı değişkenlerinyordama düzeylerini belirlemek amacıyla Çoklu Doğrusal RegresyonAnaliziyapılmıştır.Regresyonanalizlerininyorumlanmasında,standartlaştırılmış Beta (β) katsayıları ve bunların anlamlılığına ilişin t testi sonuçları dikkate alınmıştır. Araştırma bulguları ortaöğretimöğrencilerinin mizah tarzları ile başa çıkma tarzları arasında anlamlıilişkiler olduğunu göstermiştir.
dc.identifier.citationRecepoğlu, E., Recepoğlu, S. (2018). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MİZAH TARZLARI İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(27), 1247-1264
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14377
dc.identifier.eissn1308-2140
dc.identifier.endpage1264
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue27
dc.identifier.startpage1247
dc.identifier.trdizin302924
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/302924/ortaogretim-ogrencilerinin-mizah-tarzlari-ile-stresle-basa-cikma-tarzlari-arasindaki-iliskinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7835
dc.identifier.volume13
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MİZAH TARZLARI İLE STRESLE BAŞA ÇIKMA TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinded2e89b-e013-4bf3-b930-547eedfb9f92
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryded2e89b-e013-4bf3-b930-547eedfb9f92

Files