TRDizin:
BİR AİLE SAĞLIĞI MERKEZİNE BAŞVURAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLER

dc.contributor.authorZeynep ARABACI
dc.contributor.authorMelek ARDAHAN
dc.contributor.authorMelda Ceren SAKA
dc.date.accessioned2023-04-14T22:45:38Z
dc.date.available2023-04-14T22:45:38Z
dc.date.issued2018-10-01
dc.description.abstractAraştırma, bir aile sağlığı merkezine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri ve etkileyen faktörlerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı olarak yapılan araştırma, İzmir’de bulunan bir Aile Sağlığı Merkezi’nde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, Nisan 2014-Mayıs 2014 tarihleri arasında poliklinik hizmeti almak için gelen 143 hastadan “European Patients Evaluate General/ Family Practice” ölçeği kullanılarak, yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak araştırmacı tarafından toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Sayı, yüzde analizleri yapılmış, ortalama ve standart sapma hesaplanmıştır. Memnuniyet düzeyini etkileyen faktörlerin belirlenmesinde regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan hastaların %95,1’inin birinci basamak sağlık hizmetlerinden yararlandığı belirlenmiştir. Hastaların %83,9’unun ilk başvurdukları sağlık kurumunun Aile Sağlığı Merkezi olduğu saptanmıştır. Hastaların %97,2’sinin hasta oldukları zaman, %53,8’inin bilgi almak, %27,3’ünün bağışıklama hizmetlerinden yararlanmak (aşılama), %7,0’ının aile planlaması (spiral, kondom) hizmetleri, %11,2’sinin gebelik izlemi, %16,1’inin bebek izlemi için birinci basamak hizmetlere başvurduğu saptanmıştır. Hastaların memnuniyet düzeyi 4,06±0.72 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak, bu çalışmada bir aile sağlığı merkezine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri ve etkileyen faktörler incelenmeye çalışılmıştır. Hastaların memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu, yaş, eğitim durumu, sosyal güvence varlığı ve ilk başvurulan sağlık birimi değişkenlerinden etkilendiği belirlenmiştir. Memnuniyet oranlarının kişilerin aile hekimleri ve aile sağlığı merkezi koşullarıyla da bağlantılı olduğu düşünülmektedir. Memnuniyet çalışmaları birçok ilde ve kurumda yapılarak, insanların memnuniyet düzeylerine bakılarak, kurumun ihtiyaç alanlarını belirlemek faydalı olacaktır.
dc.identifier.citationArabaci, Z., Ardahan, M., Saka, M. (2018). BİR AİLE SAĞLIĞI MERKEZİNE BAŞVURAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 18(40), 53-70
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2651-4265
dc.identifier.endpage70
dc.identifier.issn2148-9424
dc.identifier.issue40
dc.identifier.startpage53
dc.identifier.trdizin327104
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/327104/bir-aile-sagligi-merkezine-basvuran-hastalarin-memnuniyet-duzeyleri-ve-etkileyen-faktorler
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7691
dc.identifier.volume18
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofSosyal Politika Çalışmaları Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleBİR AİLE SAĞLIĞI MERKEZİNE BAŞVURAN HASTALARIN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ VE ETKİLEYEN FAKTÖRLER
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files