TRDizin:
Öğretmenlerin Duygusal Zekâları ile Sınıf Yönetim Becerileri Arasındaki İlişkide Öz Yeterlik İnancının Aracılık Rolü

dc.contributor.authorHasan KAVGACI
dc.contributor.authorHediye SAĞLAM
dc.date.accessioned2023-04-14T21:07:07Z
dc.date.available2023-04-14T21:07:07Z
dc.date.issued2021-05-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okulöncesi ve ilköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâları ile sınıf yönetim becerileri arasındaki ilişkilerin ve bu ilişkide öz yeterlik inancının aracılık rolünün incelenmesidir. Nicel araştırma deseninde kurgulanan araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 376 anasınıfı, ilk ve ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Yaş ortalamaları 37 (SD = 8,7) olan katılımcıların %68’i kadın, %32’si erkektir. Veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, Sınıf Yönetim Becerileri Ölçeği, Duygusal Zekâ Ölçeği ve Öğretmen Öz Yeterlik İnancı Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS-21 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada değişkenler arası ilişkileri belirlemek amacıyla Pearson Momentler Korelasyon Katsayıları hesaplanmış, yordama durumunu incelemek için ise Çoklu Regresyon Analizi yapılmıştır. Araştırmada aracılık etkisi SPSS-PROCESS makrosu kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları değerlendirildiğinde değişkenler arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı ilişkiler elde edilmiştir. Ayrıca duygusal zekâ ve öz yeterlik inancının öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerinin % 48’ini açıkladığı, her iki bağımsız değişkenin de modele katkısının ve öz yeterliğin aracı etkisinin anlamlı olduğu görülmüştür.
dc.identifier.citationKavgaci, H., Sağlam, H. (2021). Öğretmenlerin Duygusal Zekâları ile Sınıf Yönetim Becerileri Arasındaki İlişkide Öz Yeterlik İnancının Aracılık Rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(52), 389-416
dc.identifier.doi10.9779/pauefd.775406
dc.identifier.eissn1309-0275
dc.identifier.endpage416
dc.identifier.issn1301-0085
dc.identifier.issue52
dc.identifier.startpage389
dc.identifier.trdizin1150607
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1150607/ogretmenlerin-duygusal-zekalari-ile-sinif-yonetim-becerileri-arasindaki-iliskide-oz-yeterlik-inancinin-aracilik-rolu
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6859
dc.identifier.volume0
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmenlerin Duygusal Zekâları ile Sınıf Yönetim Becerileri Arasındaki İlişkide Öz Yeterlik İnancının Aracılık Rolü
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin13333a3f-a3e7-4980-a186-3a936dfc9c72
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery13333a3f-a3e7-4980-a186-3a936dfc9c72

Files